קידום אתרים

קידום אתרים – קידום אורגני או קידום SEO, הוא תהליך שבמסגרתו אתר מגיע לתוצאות הראשיות בגוגל עבור אותה מילת מפתח אשר תרגתנו אותה מראש כמטרת הלקוח. מדובר בתהליך שעוזר להגביר חשיפה וכניסות של לקוחות פוטנציילים, לייצר אמינות ומוניטין למותג או עסק, ומפריד בין עסק שמצליח בזכות עצמו לבין עסק שמופיע בקדמת התוצאות אך ורק כי רכש מודעה שהציבה אותו שם, כאשר אותן מודעות זוכות לאמינות נחותה יותר.

כל בעל עסק היה מעוניין למקסם את החשיפה הציבורית שהוא מקבל ברשת הדיגיטלית ולהגיע לכמה שיותר עיניים שיהיו מוכנות לבחון את השירות או המוצר שיש לו להציע. כחלק מאותה חשיפה, עסקים וחברות משקיעים הון עתק כדי להגיע לאותן הלקוחות הנכונים, כאלו שמלכתחילה מביעים עניין במוצר, או השירות שמוצע רלוונטי אליהן מתוקף מאפייניהן הייחודיים.

דוגמא לתוצאות חיפוש אורגניות בגוגל

קידום אתרים אורגני, הוא הדרך היעילה והנכונה ביותר שעומדת בפני בעל עסק ו/או חברה לעשות זאת, כשיטה הנוחה, היעילה, הזולה וחשוב מכל שגדלה בקצב המהיר ביותר – לקידום מותג והרחבת מעגל לקוחות, אין לשכוח שליד של קידום אורגני יותר איכותי מאשר למשל ליד מקידום ממומן, בקידום אורגני הלקוח מפנה מזמנו נכנס לגוגל ומחפש במיוחד את מה שהוא רוצה, בקידום ממומן זה לא תמיד המצב, למשל אם אתם מפרסמים בפייסבוק הרבה מאוד מהחשיפה שלכם מגיעה ללקוחות שלא באמת חיפשו באופן ישיר את השירות שלכם אלה ״ראו אותו על הדרך״.

לכן, מפתיע לגלות שאף שמדובר בכלי שקיים מזה למעלה מעשור, רק לאחרונה בעלי חברות ולאחרונה גם חברות הייטק ועסקים החלו להבין את הפוטנציאל העצום שקיים בקבלת תנועה איכותית מערוץ האורגני. כמו כן, זו גם הסיבה שבמאמר הקרוב נרחיב על כיצד נראה קידום אתרים, מה הם היתרונות וההיבטים הייחודים שלו, ומה חשוב לקחת בחשבון כשפונים לחברת דיגיטל כאשר מחפשים שירות של קידום אורגני?

מהו קידום אתרים ולמה הוא חשוב? – פירות המהפכה השיווקית

הסיבה שבגינה מלכתחילה כל כך חשוב לקדם את האתר או העסק שלכם באינטרנט, קרי – לייצר לו נוכחות דיגיטלית שתאפשר לו להגיע לקהלים חדשים או קיימים ולמעשה להרחיב את הפעילות השוטפת, נובעת משינוי דרמטי שחל בשנים האחרונות ושצפוי להישאר עימנו לשנים ארוכות.

קיץ 2020 (משבר הקורונה) לעד ייזכר כתקופה שבה למדנו כולנו כצרכנים, מהאדם הבודד ועד לחברה שלמה, להיעזר באמצעים דיגיטליים וטכנולוגיים כדי למלא ולקיים את חיינו השוטפים. כלומר, שנת 2020 קידמה בצעדי ענק את היכולת של כל אדם ואדם להיעזר במכשירים דיגיטליים כדי לרכוש שירותים, להיחשף למידע צרכני ולגבש החלטות על בסיס רושם ווירטואלי בלבד.

המשמעות הישירה והנגזרת של אותו שינוי היא שכיום כמות הצרכנים שמוכנים לבחור במוצר כתוצאה מחשיפה אינטרנטית הוא הגבוה ביותר אי פעם. לכן, עסק שידע לקדם את האתר שלו (כשווה ערך לחנות הדיגיטלית שלו) בצורה אפקטיבית – הלכה למעשה משווק את החברה שלו בצורה היעילה והמהירה ביותר שקיימת כיום.

בנוסף לכך, בגלל שמדובר באמצעי שרק הופך ליותר רלוונטי וחשוב ככל שהזמן חולף, במיוחד כשמשווים את הנתונים של עסקים שמחזיקים בנוכחות דיגיטלית לעומת כאלה שאינם, מתחדדת התובנה שעסק או חברה שיבחרו במודע להימנע מקידום אינטרנטי – צפויים להיוותר מאחור. רוצה לומר, שאלמלא עסק יפעל על מנת לייצר לעצמו את דריסת הרגל הרלוונטית בדיגיטל, הוא ככל הנראה ימצא את עצמו מתחרה עם יד אחת מאחורי אגב בעסקים שפועלים אחרת.

מה הוא קידום אתרים SEO?

כל אדם שהתעניין בקידום אתר וודאי נתקל במנוח קידום SEO, שמהווה ראשי תיבות של ״טיוב״ מנוע חיפוש (Search Engine Optimization), כאשר המשמעות הישירה שלו היא טיוב של מנוע החיפוש שבו מאונדקס האתר (בדרך כלל ההתמקדות היא בגוגל), על מנת לאפשר לאותו מנוע חיפוש להציב את האתר שלו במקום הגבוה ביותר בתוצאות הדף הראשון בגוגל.

כלומר, אילו ניקח את גוגל כדוגמה למנוע חיפוש, קידום אתרים שמתמקד ב– SEO יפעל כדי להתאים את האתר בהתאם לקריטריונים שעבורם גוגל נוטה לקדם אתרי אינטרנט (google guide line), וכדי ״לשכנע״ או יותר נכון לגרום לגוגל להבין שהתוכן שלכם איכותי ועונה על השאלות והצרכים של הלקוחות ולהציב את אותו אתר בקדמה ובתוצאות הגבוהות ביותר עבור אותו מילת מפתח (מילת מפתח – המילה שאתם מזינים בשורה של גוגל כאשר אתם מבצעים חיפוש). המיקום של אתר נקבע לפי המדיניות הפנימית של גוגל, שמבצעת אחת לכמה חודשים עדכון שבמהלכו היא סורקת את האינטרנט ואת כל האתרים שמופיעים במנוע החיפוש ומרעננת את המיקומים במנוע החיפוש על פי הקרטריונים החדשים אותם היא קבעה כטובים ביותר עבור הלקוחות המבצעים את החיפוש.

כחלק מאותם עדכונים שנקראים Google Core Updates, גוגל מפרטת על השינויים והפרמטרים החדשים שלפיהם אתרים מדורגים. אותם פרמטרים נוגעים לרוב למידת הנגישות של האתר, היעדר תוכן SPAM והתמיכה שלו במספר פלטפורמות – כמו גלישה מהנייד, מהמחשב הנייד או מטאבלט – חווית משתמש.

חשוב לומר שכאשר מדברים על קידום מילת מפתח אנו מדברים גם על קידום מילות מפתח ״זנב ארוך״ לדוגמא כשאר אנו מדברים מעתה והלאה על קידום אתרים בגוגל, קידום אורגני, או קידום אתרים SEO, למעשה אנחנו מדברים ועוסקים באותו מילת מפתח ושדה, המטרה היא להיות מקודמים במגון מילות המפתח השונות בתקווה לייצר סוג של ״התאמה״ עם המנוח אותו הזין משתמש בשורת החיפוש של גוגל.

לכן, קידום אתרים אורגני מוכרח להשקיע במספר היבטים שחלקם סמויים מעיני הגולשים. כלומר, נעשה קידום On Page שמתמקד בתוכן שהגולשים צורכים ובחווית הגלישה עצמה, לצד קידום Off Page שעיקרו מתמקד בהשגת קישורים מאתרים חיצוניים איכותיי אל האתר שלכם, ככל שתשיגו קישורים מאתרים בעלי dr – domain rating  -ציון שמעונק לאתר, כך גם הציון של האתר שלכם יעלה וגם הדרך בה גוגל מ״סתכל״ עליכם לחיוב, ואם לא הבנתם בדיוק על מה אנחנו מדברים, תוכלו להיכנס ולהבין הכל במאמר שכתבנו שנקרא מה זה dr

איך נראה קידום אתרים אורגני בפועל?

אז אחרי שהבהרנו את החשיבות והמגמה העצומה שבקידום אתרים אורגני ומדוע וכיצד הוא מתרחב והופך לחלק אינטגרלי יותר ויותר מהצריכה והעשייה של עסקים וחברות, גם כאלו שבעבר התרחקו ולא היו בעלי נוכחות דיגיטלית – חשוב להרחיב על איך נראה אותו קידום בפועל.    

חקר מילות מפתח – לעומק ולרוחב ובהתאמה אישית

ראשיתו של כל קידום אתרים אורגני נוגע בלימוד מעמיק אודות הלקוח ועיסקו של מילות מפתח שאותו הלקוח מעוניין לקדם. כלומר, אם מדובר באתר למשל שתעסק בקייטרינג, יתבצע מחקר מעמיק של מילת המפתח שצרכנים ולקוחות מחפשים באינטרנט באותו תחום, כמו גם השוואה של המצב הקיים בשוק ומחקר מתחרים כפי שנרחיב בסרטון בהמשך כל זאת כדי לייצר תמונת מצב רלוונטית – כזו שבאמצעותה יהיה ניתן ליצור אסטרטגיה להתחיל לקדם את מילת המפתח הזו ועוד מגוון מילות מפתח רלוונטיות לתחום הקייטרינג.

המחקר הוא השלב הראשוני בקידום מכיוון שהוא מאפשר גם להבין עד כמה מורכבת המלאכה והאם מדובר בשוק תחרותי הכיצד בעצם אנו מזהים שוק תחרותי, על ידי אותו מחקר מילות מפתח שתוכלו לראות בתמונה מימין, למשל אם ניקח לדוגמא את הביטוי המופיע בתמונה ״קידום אתרים״ נוכל לראות ש- 8100 אנשים מחפשים את הביטוי הזה ברשת החיפוש של גוגל, משמע צוות seo ידע באופן מידי שמדובר במלאכה לא פשוטה ושזה שוק תחרותי.

כל הפרמטרים הללו נלקחים בחשבון לצורך ראשית הנפקת הצעת מחיר בהתאמה אישית לאותו לקוח, זאת אומרת לקוח שיש לו אתר קטן והוא פחות תחרותי מין הסתם ישלם פחות וכך להפך, לקוח עם עסק תחרותי ישלם יותר וכאמור הסיבה לכך היא שאנו צריכים להפעיל יותר משאבים על מנת לגרום לאתר להופיע ברשת החיפוש של גוגל בדף ה-1. 

המחקר נעשה באמצעות מגוון כלים, בצד ימין בתמונה תוכלו לראות חקר מילות מפתח שנעשה עם הכלי הפרסום של google ads, חשוב לומר שכלי זה פעיל אך ורק למפרסמים, ישנם עוד מגוון רחב של כלים שניתן למצוא אותם ברשת רובם בתשלום המפורסמים מבינהם semrush, Aherf, בעזרת כלים אלו המקדמים מבצעים לא רק חקר מילות מפתח אלה עוד מגוון פעולות נוספות בתחום ה-seo

 

מילות זנב ארוך – השלמת מעטפת הקידום למילת המפתח הראשית

כמו שכבר ציינו, מילות זנב ארוך הן מילים שעולות לצד מילת המפתח הראשית ומחופשות על ידי גולשים בתדירות נמוכה יותר ממילת המפתח הראשית, אך בנפח עדיין משמעותי מספיק על מנת להתייחס אליהן. כך, באמצעות קידום אותן מילות מפתח משניות, ניתן לייצר מעטפת מלאה למילת המפתח שרוצים לקדם ולאפשר לאתר לקבל כניסות וגולשים ממגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים.

למשל אם אנו רוצים לקדם עמוד של ״קידום אתרים״ שכאמור המילה ״קידום אתרים״ היא המילת הראשית, הינו רוצים גם לכלול מילות מפתח זנב ארוך כמו ״קידום אתרים מומלץ״ ״קידום אתרים גדולים״ קידום אתרים בוורדפרס ועוד מגוון מילות מפתח זנב ארוך כל זה על מנת לנסות להתברג גם במילות מפתח אלו בתוצאות החיפוש של גוגל.

חקר מתחרים – חלק בלתי נפרד ממחקר מילות מפתח

חקר מתחרים הינו חלק חשוב מאוד בתהליך קידום אתר במנוע החיפוש, המחקר נעשה בעיקר למול המתחרים והאתרים האחרים שמופיעים בדף 1 בגוגל במיקומים הראשונים עבור אותה מילת מפתח/מילות מפתח שאתם רוצים לקדם, ובמסגרת הקידום נעשה מיפוי של מילים נוספות שיכולות לסייע לאתר להתקדם בדירוג.

כדי למצוא את מילת המפתח הרלוונטי, נעשה שימוש בכלי בשם – Ahrefs או בכלי חיפוש מילות מפתח של google ads שהזכרנו כבר למעלה .  עם הכלי Aherfs תוכלו לחקור את אותם המתחרים, למשל תוכלו להיכנס לעמוד שהם מופיעים בו במקום1 בגוגל להזין את כתובת ה url בכלי של  Aherf ולדעת מגוון רחב של נתונים מאוד חשובים שיעזרו לכם להפיק אסטרטגיית ״נגד״ שתעזור לכם לעקוף אותם ועוד מתחרים המובילים התוצאות החיפוש, רוצים לראות דוגמא איך הכלי הזה נראה? בבקשה

 

בדוגמא זו ניצור תסריט – לקוח אולניק לינוי מעוניין לקדם את האתר שלו והצטרף לשירות seo שלנו, לאחר שאנו מבצעים שיחת סיעור מוחות ומבינים מה חשוב ללקוח לקדם אנו ניגשים לשלב של ״מחקר מתחרים״.


יצרנו עבורכם סרטון אשר מגלה לכם את השלבים והדרך לבצע מחקר מתחרים בצורה נכונה

גיבוש תכנית פעולה – מהמצוי לרצוי

לאחר שהסתיים שלב המחקר ואפיון מילות המפתח, הגיעה העת לשלב חשוב לא פחות וזה שבזכותו האתר יכול להגיע ליעד הנכסף של מיקום גבוה – תכנית הקידום עצמה. 

אותה תוכנית נגזרת באופן ישיר מהמחקר שנעשה וממילות המפתח שאופיינו כבעלות הסיכוי הגבוה ביותר לקדם את האתר לצד חישובי עלות תועלת שנובעים מהתחרות שקיימת בשוק, נפח החיפושים, והרמה הטכנית שקיימת באתר, בין אם מדובר באתר שהוקם במיוחד לטובת הפרויקט או אתר וותיק שעובר התאמות או מתיחת פנים מסוימת.

לכן, שלב התווית התוכנית נוגע בהבנה מה הן הפעולות היעילות והנכונות ביותר שניתן לבצע כדי לטייב את מצב האתר, כמו גם להשתמש בצורה נבונה ורצויה בתקציב ותוך כדי חשיבה לטווח ארוך.

הצעה משתלמת של החודש

קבלו דוח בדיקה לאתר שלכם בחינם וללא התחייבות, השאירו פרטים

אופטימיזציה שוטפת – תחזוקת האתר ובדק בית רציף

בנוסף לכך, גם לאחר שנעשה מחקר מקיף וגם כאשר התוכנית מיושמת על בוריה, הדרך לקידום האתר טרם הושלמה. הסיבה לכך היא הצורך באופטימיזציה שוטפת שבמסגרתה מעודכן ומשתנה התוכן באתר, בהתאם למאפייני הגולשים והצרכנים הפוטנציאלים שאליהם האתר מכוון. כמו כן יש להבהיר – מדובר בתהליך שוטף שמתרחש ללא הפסקה ומהווה מעין בדיקת תחזוקה רציפה לאתר ולמטרות השונות שלו.

כלומר, אופטימיזציה היא התאמה בלתי פוסקת של התוכן באתר לתוכן שהוא נדרש לספק, כדי לאפשר לדייק את האתר אפילו עוד יותר ולהביא אותו למצב שבמסגרתו הוא מגיע לראש תוצאות החיפוש עבור מילת המפתח שקודמה. מדובר בתהליך שמצריך מהאתר להקצות את המשאבים שלו מחדש בכל עת, ומאפשר לו להחזיק בוורסטיליות מסוימת להגיב לתנודות ותמורות שחלו במשק. תמורות, שהבנה נכונה שלהן בעת הנכונה מאפשרת להגדיל בצורה משמעותית את החשיפה של המוצר והשירות ולכבוש נתחים חדשים מהשוק.

נהוג לחלק את האופטימיזציה ל-2 חלקים – אופטימזציה ON PAGE, ואופטימזציה OFF PAGE

  1.  אופטימזציה ON PAGE– אופטימזציה ON PAGE הם מגוון פעולות שמבוצעות באתר עצמו, למשל עם אנו מעלים מאמר לאתר המאמר צריך לעמוד במגוון הפרמטרים הנכונים מבחינת קידום, הכותרות המשנה צריכות להופיע על פי תג H-2 כותרת העמוד/שם המאמר שהיא בדרך כלל מילת המפתח הראשית צריכה להיות כותרת H-1 כמו כן צריך להופיע פירורי לחם(בדרך כלל מופיע מתחת לכותרת H-1 ומסמן את הדרך שעברנו עד שהגענו לדף הנוכחי) בדרך כלל מתחת לכותרת, בדיקת מהירות האתר וביצוע פעולות טכניות לשיפור מהירות זו במידת הצורך, ועוד מגוון רחב של פעולות שקשורות לאתר עצמו ובשפה המקצועית קשורות ל -FRONT, לאתר שהגולשים רואים בפועל.
  2.  אופטימזציה OFF PAGE – קטגוריה זו שייכת לכלל הפעולות שמבוצעות מחוץ לאתר ולא באתר עצמו, בדרך כלל בהיבט של קידום אורנגי פעולות אלו הם בניית קישורים, תוכלו לקרוא בהרחבה אודות נושא זה בעמוד בניית קישורים ולעמיק בנושא, בגדול מדובר בקישורים/ לינקים שנמצאים באתרים אחרים שמפנים לאתר שאותו אנו רוצים לקדם, על ידי בניית קישורים אנו "אומרים לגוגל" "היי תראה אתרים מאוד חזקים וחשובים מפנים לאתר שלנו" גוגל רואה זאת ומסיק שכנראה עם אותם אתרים מפנים אליכם כנראה שאתם חשובים ובכך מגדיל את ציון ה -DR שלכם ומקדם אותכם עוד בביטוי שממנו קישרתם לעמוד אותו אתם רוצים לקדם.
    חשוב לשמור בתהליך זה על חקר מתחרים רציף כדי להשוות את הקישורים השונים שקיימים אצלם. כלומר, השוואת הקישורים הנכנסים והיוצאים של מתחרים אל ומתוך אתרים אחרים, מאפשר ללמוד האם אותם מתחרים זוכים לקישורים מאתרים "חזקים" ובעלי תנועה רציפה יותר מהקישורים שהאתר שלנו מחזיק בהם. במידה וכן, מדובר ביתרון מסוים שמזכה אותם בדירוג עדיף, ולכן פער שנשאף לסגור באמצעות הטמעת קישורים איכותיים באותה מידה או יותר אל ומתוך האתר שלנו. במילים אחרות, אופטימיזציה Off Page מאפשרת לייצר אסטרטגיית קישורים חיצוניים איכותיים וחזקים יותר, כפי שמיד נרחיב.

מעקב וטיפול במסגרת שירות seo

כחלק משירות seo אנו מבצעים מגוון רחב של פעולות ואלו הם חלק מקוצר 

  • עדכון והעלאת תכנים חדשים לאתר – תוכן תמיד מתחדש ודורש עדכון, למשל אם נדון ב- קידום אתרים לעורכי דין זה הוא אתר שמכיל מגוון רחב של מאמרי תוכן בנושא חוקים, כאמור חוקים כל הזמן מתעדכנים ומשתנים ועל כן אנו תמיד במעקב שוטף ומעדכנים את כל הצרכים שלנו באופן יום יומי, מעבר לכך האתר תמיד דורש העלאת תכנים בנושאים חדשים, כך גוגל מבין שהאתר ״זז״ ובעצם תמיד מעלה תכנים חדשים. 
  • מעקב אחר מתחרים – במסגרת השירות אנו תמיד עוקבים אחר מתחרים, חשוב תמיד לדעת מה המתחרים עושים, איזה תוכן חדש הם העלו? איזה שינויים הם עשו באתר? ואפילו מה המצב שלהם במנוע החיפוש, כל זה על מנת להפיק כל הזמן מסקנות לצורך אסטרטגיית נגד על מנת תמיד להישאר בטופ!
  • מעקב טכני 24/7 – חשוב שהאתר תמיד יעבוד בצורה שוטפת, שמהירות האתר תיהיה תקינה ותעמוד בעדכונים של גוגל, שהתוספים באתר תמידי יהיו מעודכנים כל צד זה קשור ״לseo טכני" שהוא גם כן פקטור קידום
  • ניהול אל מול הלקוח – יכול להיות שהלקוח הוציא מוצרים חדשים, שירותים חדשים שצריך לעלות לאתר לכן חשוב תמיד לשמור על קשר עם הלקוח.

בנוסף לכך, כל מאמר או עמוד צריך לעמוד בכמה דרישות טכניות כמו הכללת מילת המפתח מספר פעמים ובכפוף למיפוי וחקר המתחרים, קיומו של קישור שמפנה גולשים אל האתר, וקיומו של קישור שמפנה גולשים מחוצה לו – לאתר או עמוד אחר (וכמובן לוודא שלא מדובר באתרי Spam). כחלק מאותה עבודה עדינה צריך להקפיד גם שלא נעשתה "קניבליזציה" של מילת המפתח, כאשר המילה שרוצים לקדם אוזכרה כל כך הרבה פעמים, עד כדי שגוגל רואה בכך חיסרון ומוריד את דירוג האתר.

קישורים – מפת הדרכים הפנימית והחיצונית של קידום אתרים מקצועי

אם במהלך השיטוט שלכם באינטרנט נחשפתם לפעמים למילים מסוימות שמופיעות בכחול ולחיצה עליהן מובילה למקום אחר ותהיתם למה מלכתחילה הוטמע הקישור הזה – אנחנו עומדים לגלות לכם סוד גלוי בעולם קידום האתרים.

קידום אתרים בגוגל משתמש בקישורים שמפנים מאתר x לאתר y כמעין המלצות או תעודת יושר של אתר א' שמספר לגולשים שלו על אתר ב', באופן שמגדיל את האמינות ונפח התנועה של שניהם פעולה זו נקראת, בניית קישורים.

הנחת המוצא של גוגל כמנוע החיפוש המרכזי והעיקרי היא שכאשר אתר מאוזכר יותר פעמים באמצעות הפניות של קישורים אליו – כנראה שהתוכן שהוא מציע רלוונטי יותר, נכון יותר, אטרקטיבי יותר, ולכן גם כדאי להציג אותו יותר למחפשים בעבור אותם מילת מפתחים. מנגד, חשוב לחדד שלא כל קישור מייצר תוצאות טובות, כיוון שגוגל יודע להבחין בין אתר איכותי שזוכה לכניסות מצד גולשים אנושיים, לבין אתר פחות טוב שהקישורים שהוא מפנה בעלי ערך פחות ולפעמים אף שלילי.

בנוסף, קישורים מתחלקים ל-2 

  • קישורים פנימיים – שמפנים גולשים בתוך האתר עצמו לעמודים שונים שעוסקים בתחומים שונים כמו למשל עמוד שעוסק במוצרים למכירה ובתוכו קישור לעמוד אחר שעוסק בסקירת המוצרים הקיימים בתחום, כמו כן קישורים פנימיים הופכים את מלאכת ההתניידות באתר לקלה ונוחה יותר, ולכן מגדילים את משך זמן השהייה של הגולש מה שנותן ״איתות״ לגוגל שהאתר כנראה מעניין ורלוונטי.
  • קישורים חיצוניים –  בשפה המקצועית Back-links קישורים אלו הם קישורים מאתרים חיצוניים שמפנים לאתר שלכם, ככל שהאתר שמפנה אליכם הוא מקודם יותר ובעל ציון דומיין גבוה יותר (DR-Domain Rating) כך הקישור יהיה אפקטיבי ויעיל יותר – וגם כאן נגלה לכם סוד, כאשר אתם מקבלים קישור מאתר טוב תדאגו שהקישור יהיה מדף בעל כניסות כך אתם תגדילו את הסיכוי שמשתמשים אכן יקליקו על הלינק ויגיעו לאתר שלכם ובכך תוכלו לקבל עוד תנועה איכותית לתוך האתר שלכם ומעבר לכך לתת לגוגל להבין עוד יותר עד כמה האתר שלכם הוא רלוונטי למנוע החיפוש.
    מה אסור? – חשוב למנוע מצב שבו אתר x מפנה לאתר y ואתר y מפנה לאתר x – במצב זה גוגל עלול להעניש אתכם מכיוון שאתם מנסים ״לרמות את המערכת״ 

איך קידום אורגני תורם לעסק שלנו?

בהמשך לכך, חשוב להבהיר מה קורה לעסק או חברה שקידמו את האתר שלהן, וכיצד אותו קידום משפיע בפועל על העסק

חשיפה – היתרון המשמעותי ביותר כתוצאה מהמהפכה הווירטואלית שעודנו בתוכה, הוא יכולת של כל עסק אנונימי להגיע לכל מסך בעולם מבלי לצאת מהבית. כיום רבים ומתרבים הצרכנים שבוחרים להשתמש באינטרנט וכפועל יוצא מכך בגוגל ככלי העיקרי שלהם לצריכת שירותים ומוצרים. לכן, נוכחות חזקה וטובה בגוגל מאפשרת לעסק לחשוף את עצמו לעולם, להגדיל את חשיפת השירותים והמוצרים שלו ללקוחות פוטנציאליים, ולכן לקבל לקוחות ולידים חדשים שלבסוף מגדילים את ההכנסות והרווח השולי של בעל העסק.

בניית מותג –  יתרון נוסף שניתן להנות ממנו בצורה מהותית באמצעות קידום אתרים אורגני, הוא חיזוק ולעתים בנייה מהיסוד של האתר כמותג, ולפיכך גם של החברה שהוא מייצג. כלומר, עבודה נכונה ומדויקת כאשר האתר מקודם על ידי אנשי מקצוע שמבינים את הדקויות והצרכים, יכולה לייצר מותג מעסק שטרם לכן אין אדם אחד ששמע עליו. בניית המותג למעשה מזינה את עצמה, מכיוון שברגע שעסק תופס מומנטום מצד אחד, ודואג לתחזק אותו באמצעות קידום אתרים מקצועי מצד שני, מדובר בתהליכים שמזינים זה את זה ומאפשרים לו לכבוש פסגות שטרם לכן נראו דמיוניות.

פרסום יעיל ומדויק – אילו בעבר כאשר עסק או חברה פרסמו את המוצרים והשירותים שלהם, היה קשה מאוד לחזות האם וכיצד אותו מסר יגיע לקהל הפוטנציאלי והנכון לו, היום בעולם קידום אתרים מדובר במלאכה קלה ויעילה בהרבה. כלומר, היתרון המרכזי של גוגל, כמו גם אינטרס ראשי של מנוע החיפוש בעצמו – הוא לדאוג שגולש ימצא בדיוק את מה שהוא מחפש, לכן לידים אורגניים הרבה יותר טובים ואיכותיים במרבית המקרים מאשר לידים מפרסום ממומן.

 

לכן, כאשר גולש מעוניין לרכוש או להנות משירות מסוים, גוגל יודע להפנות אותו בדיוק לעבר האתר שמציע אותו. לכן, השקעה בקידום אתרים מאפשרת לעסק להשקיע את המשאבים שלו אך ורק בפרסום שמוקדש לקהל בעל פוטנציאל מסוים להפוך ללקוחות עתידיים, ומשכך התועלת שצומחת מהעלות גבוהה דרמטית לעומת פרסום קלאסי וסטנדרטי באמצעים ישנים. אותם כלים – כמו חלוקת פלאיירים, פרסום רדיופוני, או תליית שלטי חוצות, הוא כלי מסורבל ושבמסגרתו נעשית פנייה רחבה מאוד לקהלים שאינם קשורים בכלל לעסק או לשירותים שהוא מציע.

במילים אחרות, קידום אתרים SEO מייצר לעסק לידים איכותיים וממוקדים יותר, וכאלה שיחס ההמרה שלהם מקהל שמתעניין במוצר, ללקוח שצורך את המוצר, הוא גבוה יותר לעומת כלי שיווק אחרים שמכוונים לרוחב ולא לעומק.

לכן, פרט להקטנת עלויות ישירה מהקצאה נכונה יותר של משאבים, הפרסום באמצעות קידום אורגני מגביר את הרווח שאותו פרסום מייצר ומאפשר לכל בעל עסק לבצע תהליך הכרחי וכדאי – להקטין עלויות ולהגדיל הכנסות, וכתוצאה מכך להגדיל "פעמיים" את הרווח השולי שלו.

קידום אתרים אורגני הוא אמצעי חזק שרק מתחזק – השימוש באינטרנט הופך לרווח יותר יותר, כאשר כיום ישנם שירותים רבים שלא ניתן לקבל ללא נוכחות דיגיטלית, ואפילו ממשלות או גופים ציבוריים כבר מנגישים בראש ובראשונה את השירותים השונים שלהם דיגיטלית. לכן, כשלוקחים בחשבון את העובדה שהדור הצעיר כיום שמרכיב את קהילת הצרכנים הצעירים שקיימת במשק – לא מכירים עולם בו שירותים ומוצרים לא נרכשים דיגיטלית, הרי שהשקעה בקידום אתרים אורגני צפויה להפוך למהותית ולקרדינלית יותר לאורך זמן.

צרכנים מייחסים למיקום גבוה בגוגל אמינות – יתרון נוסף שמזין את המצוינים לעיל, היא האמינות שעסק שמופיע גבוה בגוגל מקבל. כיום בגלל הנפח המשמעותי של פרסום דיגיטלי, כזירה שבה מרבית הצרכנים משתמשים כדי למצוא את השירותים שהם זקוקים להם, מיקום גבוה בגוגל מייצר לעסק מוניטין אמין ומוצלח ביחס למתחריו, כי הרי אם גוגל החליט שהם צריכים להיות בראש המילת מפתח שאותו הם חיפשו, כנראה שיש לכך סיבה טובה. אותם שירותים אגב, יכולים לנוע מעורך דין גירושין, דרך אולם אירועים לחתונה, ועד למספרה או פיצרייה.

קידום אורגני הוא המשכי ומזין את עצמו – יתרון דרמטי שיש לקידום אתרים מקצועי הוא שבניגוד לכלי פרסום אחרים אין קשר ישר בין עלויות הפרסום לתוצאותיו. כלומר, בעוד שעסק שמשתמש בקידום אתרים בגוגל ממומן, או שמשווק את עצמו דרך עיתון או טלוויזיה, נדרש להגדיל את הוצאות הפרסום שלו כדי להגביר ולעתים לשמר את הנוכחות שלו – בקידום אתרים אורגני המציאות שונה בתכלית.

זאת מכיוון שכאשר נעשה קידום אתרים מקצועי ומהימן, הצבת האתר בראש תוצאות החיפוש הוא אינטרס ראשון במעלה של גוגל, שמעוניין להמשיך לספק לגולשים את האינפורמציה שהם מחפשים. לכן, ניתן להגביר את החשיפה שהחברה מקבלת גם בלי להגדיל במאומה את תקציב הפרסום.   

קידום אתרים אורגני עדיף על פרסום ממומן בטווח הרחוק

יתרון דרמטי שיש לקידום אתרים מקצועי הוא שבניגוד לכלי פרסום אחרים אין ישר בין עלויות הפרסום לתוצאותיו. כלומר, בעוד שעסק שמשתמש בקידום אתרים בגוגל ממומן, או שמשווק את עצמו דרך עיתון או טלוויזיה, נדרש להגדיל את הוצאות הפרסום שלו כדי להגביר ולעתים לשמר את הנוכחות שלו – בקידום אתרים אורגני המציאות שונה בתכלית.

זאת מכיוון שכאשר נעשה קידום אתרים מקצועי ומהימן, הצבת האתר בראש תוצאות החיפוש הוא אינטרס ראשון במעלה של גוגל, שמעוניין להמשיך לספק לגולשים את האינפורמציה שהם מחפשים. לכן, ניתן להגביר את החשיפה שהחברה מקבלת גם בלי להגדיל במאומה את תקציב הפרסום.   

לכן, בעוד שלעתים לפרסום ממומן יש יתרונות ויכולות שקידום אתרים אורגני אין במצבים מסוימים בחיי האתר, לעסק שמעוניין לייצר נוכחות דיגיטלית ארוכת טווח מומלץ בחום להשקיע במוניטין האורגני שלו, במיוחד לנוכח משקל הפרסום האינטרנטי שרק מתעצם במגמה ברורה.

דברו אלי במספרים – כמה זמן וכמה כסף עולה לקדם אתר בגוגל?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שקשה להעריך אותו כמותית מבעוד מועד, כאשר רוב העלויות נקבעות לפי התשתית הטכנית שקיימת מבעוד מועד, התחרות בתחום העיסוק הספציפי, ותקציב הלקוח באופן טבעי שמשפיע על קצב ההתקדמות.

בנוסף, חברה שמתיימרת לייצר תוצאות מבלי לבדוק את התחום או המצב של העסק שלכם, או שמתחייבת לתוצאות מדהימות ללא מחקר מעמיק, לרוב עלולה להותיר אתכם עם לב שבור וכיס ריק.

לעומת זאת, ניתן בהחלט באמצעות עבודה מדויקת לייצר תוצאות שמצדיקות את העלויות שלהן, עבור כל חברה ובהינתן כל מצב שנוגע למיקומה הדיגיטלי, שהרי כמו שאמרנו – השמיים הם הגבול.

קידום אתר – שירות שעסק לא יכול לוותר עליו

כמו שאפשר להבין מהכתוב לעיל, קידום אורגני בגוגל הוא כלי ראשון במעלה לכל עסק שרוצה לשמור על רלוונטיות בשוק שהופך לדיגיטלי מיום ליום. היתרונות הם כלכלים, פרסומיים וטכנולוגים, במיוחד כשלוקחים בחשבון את המשקל של גוגל שרק הולך וגדל.

היום, גוגל מפנה לקוחות מהבית ועד לדלת העסק. עוזר ללקוחות למצוא אותם גיאוגרפית, תודעתית, מקצועית ואפילו אופנתית. לימוד הלקוחות והטמעת הרגלי צריכה והממשק הנוח לכל צרכן הופכים אותו לכלי צרכני שרלוונטי לכמעט כל תחום במשק, ולכן הצלחה בו – מהווה הצלחה ישירה של העסק ושוות ערך לכל נכס אחר שברשותו.

אז אם גם העסק שלכם עדיין לא התקדם ועשה את קפיצת המדרגה ההכרחית לעולם שבמסך, או אם המשאבים שהשקעתם עד כה בקידום אתרים עוד לא ייצרו את התוצאות שציפיתם להן – אנחנו ב- WebXp מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לפגישת ייעוץ בהקדם.

באותה פגישה יהיה ניתן לסקור ולעמוד על המצב הנוכחי של החברה, וכיצד ניתן להביא אותה צעד קדימה בתחום שלה, כצעד שיאפשר לה לצמוח ולהפוך לכל מה שהיא מסוגלת להיות.

מילון מושגים

E-E-A-T מייצג ניסיון, מומחיות, סמכות ואמון. עקרונות אלה הם חלק מההנחיות של גוגל לצורך דירוג במנוע החיפוש שלהם, הנחיות אלו הם דרך להעריך את איכות דפי האינטרנט ואת הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. דירוגים אלה עוזרים ליידע את גוגל על ​​יעילות האלגוריתמים שלהם, אך הקריטריונים E-E-A-T עצמם אינם חלק ישירות מהאלגוריתם. במקום זאת, הם מנחים את אופן הערכת איכות התוכן, מתוך הבנה שתוכן באיכות גבוהה מופק בדרך כלל על ידי מחברים ואתרים המפגינים ניסיון, מומחיות, סמכות ואמינות בנושא שעליו הם כותבים 

מילת מפתח הינה המילה אשר משתמשים מזינים ברשת החיפוש גוגל.
למשל אם אתם נכנסים לאתר גוגל וכותבים בשורת החיפוש ״קידום אתרים״ אז ״קידום אתרים״ זו מילת מפתח כאמור המילה שאתם רוצים לחפש ולקבל מידע עליה

מילת מפתח זנב ארוך זו מילת מפתח המכילה ״תוספת״
לאחר מילת המפתח הראשית.

לדגומא בוא נאמר שמילת המפתח ״הראשית״ היא ״קידום אתרים״ אז מילת מפתח זנב ארוך יכולה להיות ״קידום אתרים מומלץ״ מילת מפתח זו נקראת מילת מפתח זנב ארוך.

איציק לוגסי

איציק בעל נסיון בתחום ה-seo מעל 10 שנים, לאורך השנים קידם והוביל מאות אתרים להצלחה.

בלי טריקים
ובלי שטיקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!