בניית קישורים

המדריך המלא לבניית קישורים ב-2023

בניית קישורים היא אחד הכלים הכי חזקים שיש כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל. המטרה של בניית קישורים היא לשכנע את גוגל שהאתר שלכם טוב, איכותי, אמין ובעל ערך, כדי שהוא יוצג לכמה שיותר משתמשים.

דמיינו שהגעתם לחופשה ואתם שואלים שלושה אנשים שונים ברחוב איזו מאפייה נחשבת להכי טובה בעיר. אם כל מי ששאלתם היה עונה לכם "מאפיית דקל" – הייתם מרגישים די בטוחים בזה שמאפיית דקל היא הכי טובה בעיר. זה פחות או יותר מה שקישורים לאתר עושים בשביל גוגל, ממליצים על האתר שלכם בתור אתר איכותי. 

אז מה זה בעצם קישור?

קישור, או באנגלית לינק Link, מקשר בין שני דפים שונים באינטרנט. במקור קישורים נוצרו בשביל אנשים, כדרך נוחה לעבור בין אתרים או עמודים שונים. אבל הימים בהם קישורים היו רק רכיב טכני שעוזר למשתמשים לנווט מדף א' לדף ב' חלפו מזמן. 

כבר שנים שקישורים משמשים לא רק גולשים, אלא גם מנועי חיפוש כמו גוגל. רובוטים של מנועי חיפוש מנצלים קישורים בשביל למצוא אתרים חדשים ברחבי האינטרנט. זאת אומרת, כדי שמנוע חיפוש יהיה מודע לקיומו של אתר כלשהו, צריך שיהיה לפחות קישור אחד שמוביל לאתר החדש מתוך אתר שהרובוט כבר מכיר. 

אם מנוע חיפוש לא מצליח למצוא קישורים לאתר שלכם, סביר להניח שהאתר לא יופיע בדף התוצאות הראשון של גוגל. לכן, בניית קישורים לאתר זה אחד הדברים המשמעותיים ביותר שצריך לעשות כשאתם יוצרים אתר חדש.

מה זה בניית קישורים לאתר?

בניית קישורים לאתר היא המלאכה של יצירת קישורים לאתר שלכם. יכול להיות שהשקעתם באתר מצוין עם עיצוב מושך, אתם מפרסמים תוכן איכותי ויש לכם מוצר נהדר – אבל אם אין קישורים שמובילים לאתר שלכם, לא תוצגו בתוצאות החיפוש ורוב האנשים אף פעם לא ימצאו אתכם. 

בניית קישורים לא רק מיידעת את הרובוטים של מנועי החיפוש שהאתר שלכם קיים. בניית קישורים שנעשית נכון שמה דגש על בניית קישורים איכותיים וחזקים לאתר שלכם. ככל שתצברו יותר קישורים איכותיים, ככה הרובוטים של מנועי החיפוש ישתכנעו שהאתר שלכם צריך להיות מדורג גבוה יותר ולהיות מוצג ליותר משתמשים. 

למה צריך בניית קישורים לאתר?

אם אתם בעלי עסק, אחת המטרות העיקריות שלכם היא להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. העניין הוא, שגולשים לא באמת ממשיכים לעמוד השני של תוצאות החיפוש. הרוב מסתפקים בתוצאות הראשונות ולא מדפדפים הלאה. 

זאת אומרת, לא מספיק רק להיכלל איפשהו בתוצאות החיפוש של גוגל. כדי למצוא את המוצר או השירות שאתם מציעים, האתר שלכם צריך להופיע גבוה מספיק ברשימת תוצאות החיפוש. לדוגמה, אם יש לכם מספרה בנתניה, אתם רוצים להיות בין הראשונים שמוצגים ברשימה אם מישהו יקליד את המילים "מספרה בנתניה" בשורת החיפוש של גוגל. 

בניית קישורים איכותיים עוזרת לאתר שלכם להיות מדורג גבוה יותר בגוגל. אתרים שמדורגים גבוה מופיעים מוקדם יותר בתוצאות החיפוש וזוכים ליותר טראפיק (תנועה) של משתמשים. 

טראפיק משמעותי לא רק יגביר את הסיכוי שמישהו ירצה לקנות מהעסק שלכם, הוא גם ממשיך לשכנע את גוגל שהאתר שלכם ממש טוב. גוגל, ששם לב להתנהגות של הגולשים, ימשיך להציג את האתר שלכם אפילו ליותר משתמשים – והכל בזכות בניית קישורים. 

קישורים פנימיים לאתר

נפריד בין שני סוגי קישורים לאתר שלכם: קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים.

קישורים פנימיים הם קישורים שמפנים מדף אחד באתר שלכם לדף אחר באתר שלכם. לדוגמה, קישור מדף של מוצר מסוים למאמר בלוג שמרחיב על שימוש במוצר הזה. קישורים פנימיים הם חלק מבניית קישורים, ויש להם יותר ממטרה אחת. 

קישורים פנימיים יאפשרו למשתמשים לנווט באתר שלכם בקלות, אבל לא רק. קישורים פנימיים יעזרו למנועי חיפוש כמו גוגל למפות את האתר שלכם. בנוסף, הרבה קישורים לעמוד מסוים באתר שלכם יעזרו לגוגל להבין שהעמוד הזה חשוב במיוחד, ולכן יהיה לו סיכוי גבוה יותר להופיע מוקדם בתוצאות החיפוש של גולשים. 

בדף הבית צריכים להיות קישורים לדפים הבאים, וכל עמוד אחר באתר צריך להציג קישור לעמוד נוסף. לדוגמה, בדף הבית יופיע קישור לקטלוג של מוצרים שאתם מוכרים, ובעמוד של כל מוצר יהיה קישור למוצר הבא. 

כשעוסקים בבניית קישורים לאתר, צריך להימנע ממצב שבו יש עמוד שאין לו קישורים. עמוד כזה נקרא עמוד צף ולרובוטים של מנועי החיפוש יהיה קשר למפות אותו. 

היררכיה של קישורים פנימיים באתר

קישורים פנימיים באתר צריכים להיות מסודרים לפי היררכיה נכונה. ערך של כל קישור שמופיע באתר שלכם נקבע לפי רמת הפופולריות של המילים שמופיעות בו. 

המטרה של קביעת היררכיה לקישורים פנימיים היא לקדם קישורים עם מילות מפתח יותר מבוקשות. לעומת זאת, קישורים עם מילות מפתח שפחות אנשים מחפשים, צריכים להופיע מאוחר יותר. לדוגמה, קישור עם ביטוי שמחפשים אלף אנשים צריך להופיע באתר לפני קישור עם ביטוי שמחפשים רק מאה אנשים.

חברה לבניית אתרים

לפרטים ומידע נוסף חייגו עכשיו: 072-4444456

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

קישורים חיצוניים לאתר

קישורים חיצוניים לאתר שלכם הם קישורים שמגיעים מאתרים אחרים ומובילים משתמשים אליכם. למשל, אם יש לכם אתר שמוכר מוצרי קוסמטיקה, אתם מקבלים הפניה לאתר שלכם מבלוג איפור. 

בניית קישורים חיצוניים זה עניין מסובך יותר מיצירה של קישורים פנימיים, בגלל שאתם תלויים באתרים של אנשים אחרים שצריכים להסכים לפרסם קישור שלכם. זו אחת הסיבות שרבים בוחרים להיעזר בשירותי בניית קישורים או קניית קישורים.

כשמדובר בקישורים חיצוניים, יש חשיבות גבוהה לאיכות של הקישורים ולא דווקא לכמות. אפשר לגבור על ההשפעה של עשרות קישורים לא איכותיים עם קישור אחד איכותי. איך נקבע איזה קישור נחשב איכותי ואיזה לא, נסביר בהמשך המאמר. 

סוגי קישורים

קישורים חיצוניים מתחלקים לשני סוגים: קישורים שנקראים Follow וקישורים שנקראים NoFollow. הקישורים האלו יכולים להיראות אותו הדבר לבני אדם, אבל בשביל מנועי חיפוש מדובר בשני עולמות שונים. 

קישור NoFollow

קישור ששייך לקטגוריית ה- NoFollow הוא קישור שלא משפיע על הדירוג של אתרים בגוגל. קישור מסוג כזה יקח את מי שיקליק עליו לאתר היעד, אבל הוא לא יחזק אותו מבחינת קידום אורגני. זאת אומרת, אפילו אם יש לאתר שלכם מאה קישורים, אבל כולם מסוג NoFollow, זה לא יקדם את דירוג האתר בגוגל ולא יעלה את המקום שלו ברשימת תוצאות החיפוש. 

יש אתרים שהקישורים מהם מוגדרים NoFollow באופן אוטומטי, ואין דרך לשנות את זה. למשל, אתרים של רשתות חברתיות, פורומים ואינדקסים. בנוסף, בעלי אתר יכולים להגדיר בעצמם כל קישור עם תגית NoFollow, אם בוחרים לעשות את זה.  

קישורי NoFollow הם קישורים שקל יותר לבנות, אבל הקישורים האלו לבד לא יספיקו בשביל לקדם את האתר שלכם בגוגל. לצורך בניית קישורים חיצוניים איכותיים, צריך לשים דגש על בניה של קישורים מסוג Follow. 

קישורי Follow

קישורי Follow הם סוג הקישורים שיש להם ערך גבוה מבחינת קידום אורגני ואותם קשה יותר לבנות. כשאתר נותן קישור מסוג Follow לאתר אחר הוא עוזר לשפר את הדירוג של אתר היעד בגוגל. קישור Follow נותן לאתר שלכם אקסטרה אם הוא מגיע מאתר חזק. 

כמה שגוגל יקבל קישורי Follow מאתרים גדולים ואיכותיים לאתר שלכם, ככה הוא ישתכנע שהאתר שלכם טוב, מעניין ובעל ערך עבור גולשים. אם גוגל יחשוב שהאתר שלכם מוצלח, הדירוג שלו יעלה והוא יוצג ליותר משתמשים. 

הצעה משתלמת של החודש

קבלו דוח בדיקה לאתר שלכם בחינם וללא התחייבות, השאירו פרטים

שילוב בין קישורי Follow לקישורי NoFollow

שימוש רק בקישורי NoFollow לא תקדם את האתר שלכם בגוגל, כי לקישורים האלו יש ערך נמוך. מצד שני, שימוש אך ורק בקישורי Follow זה גם לא רעיון טוב. לאף אתר לא אמור להיות 100% קישורי Follow, הרי לרוב העסקים יש פרופיל ברשתות החברתיות או שהם הוזכרו באינדקס כזה או אחר. אם גוגל יראה אתר שיש לכם רק קישורי Follow, הוא יכול לחשוד שיש כאן משהו לא תקין. 

לכן, הדרך הכי נכונה לקדם בניית קישורים איכותיים היא לשלב בין קישורי Follow לקישורי NoFollow. זה לא מדע מדויק ולכן המינון של כל אחד מסוגי הקישורים נתון לדיון. באופן כללי, יחס של 70-30 לטובת קישורי Follow זה בדרך כלל יחס שמביא אתרים לתוצאות טובות. 

אבל, וזה אבל גדול, העובדה שקישור מאתר כלשהו משתייך לקטגוריה של קישורי Follow לא הופכת את הקישור לאיכותי באופן אוטומטי. 

בניית קישורים איכותיים

לא כל הקישורים נולדו שווים ויש גורמים שונים שיכולים להשפיע על רמת האיכות של קישור. מי שעוסק בבניית קישורים לאתר צריך הבנה טובה של התחום, אחרת אפשר לעבוד שנים בלי להגיע לתוצאה הרצויה. גם אם יהיו לכם קישורים חיצוניים מסוג Follow, אבל האיכות שלהם תהיה נמוכה, הדירוג שלכם בגוגל לא ישתפר משמעותית. 

איכות האתר שממנו מגיע הקישור לאתר שלכם היא אחד הגורמים החשובים ביותר. כמו שאתם הייתם מקשיבים להמלצה של מישהו שאתם סומכים עליו וכנראה מתעלמים מהמלצה של אדם שאתם לא סומכים עליו, ככה גם גוגל. קישור שיוצא מאתר לא איכותי לא ירשים יותר מידי את גוגל, להיפך. אתר בעייתי שמפרסם קישור לאתר שלכם יכול אפילו לגרום לכם נזק. מצד שני, קישור מאתר איכותי יעזור לקדם את האתר שלכם בגוגל.

בחלק הבא נרחיב על מה שהופך אתר לאיכותי ומתאים לצורך בניית לינקים.

אתרים עם דירוג DR גבוה

קישורים חיצוניים איכותיים מגיעים מאתרים חזקים שנחשבים מבוססים בגוגל. כדי להבין איזה אתר עונה על הדרישות האלו, אפשר להשתמש בכלים דיגיטליים שמדרגים אתרים בציון מספרי שנע בין 0-100. הדירוג הזה נקרא דירוג דומיין, באנגלית Domain Rating או בקיצור – DR. 

אחת הפלטפורמות המוכרות בתחום נקראת Ahrefs והיא בודקת, בין היתר, את הקישורים הנכנסים והיוצאים שיש לאתר כדי לתת לו ציון. זה כלי חינמי שיכול להיות שימושי בשתי דרכים שונות. קודם כל, אפשר לבדוק מה הציון של האתר שלכם ולהחליט אם יש מקום לשיפור. דבר שני, כדאי להריץ בדיקה על הדירוג של אתרים שאתם רוצים להשתמש בהם לצורך בניית לינקים. 

כדי לבדוק את דירוג ה-DR של כל אתר באמצעות Ahrefs, כל מה שתצטרכו לעשות זה להזין את כתובת ה-URL של האתר שאתם רוצים לבדוק, ותוך מספר שניות תקבלו את הדירוג שלו, יחד עם נתונים נוספים. 

נציין שגוגל לא חושפת את שיטת דירוג האתרים שלה, ולכן אלו דירוגים לא רשמיים. עם זאת, בדרך כלל יש התאמה בין דירוג הדומיין של האתר לבין תוצאות החיפוש בגוגל, ולכן מומחי SEO לוקחים את הציונים ברצינות. 

בשביל לקבל מושג כללי, אתרים ענקיים כמו גוגל, פייסבוק או יוטיוב מדורגים DR 98. אתרים שנחשבים טובים אבל בקנה מידה קטן יותר ידורגו בטווח של 70-80 DR. כמה שדירוג של אתר יהיה גבוה יותר, ככה הקישור ממנו יהיה איכותי יותר, ולהיפך. אתרים עם דירוג נמוך נחשבים לא איכותיים והכוח של קבלת קישור מהם יהיה נמוך.  

אתרים עם מוניטין טוב

אפילו אתר שבתיאוריה צריך להיות מוצלח ויש לו דירוג DR טוב, יכול להתגלות כאתר לא מומלץ לבניית לינקים. מדובר על אתרים שהצליחו להרגיז את גוגל בגלל התנהלות לא תקינה ונכנסו לסוג של "רשימה שחורה". דוגמה למצב כזה היא אתר שניסה לקדם את עצמו על ידי טכניקות פסולות של SEO.

בגדול, כדאי להימנע מלהיות קשורים לאתרים כאלו. גם אם תקבלו קישור מאתר עם מוניטין גרוע, גוגל פשוט יתעלם ממנו. עדיף לעשות בדיקת רקע ולוודא שאתם עובדים רק עם אתרים שנמצאים בצד הטוב של גוגל. 

אתרים עם תוכן רלוונטי

קישור מאתר איכותי שעוסק בתחום שקשור לאתר שלכם נקרא קישור אותנטי וזה הקישור הכי טוב שתוכלו לקבל.

לדוגמה, אם אתם מנהלים אתר של משתלה, אתר עם תוכן רלוונטי אליכם יכול להיות בלוג שכותב על גינון. אם תקבלו קישור לאתר שלכם מבלוג מוביל בתחום הזה, גוגל יתן לו משקל גבוה יותר מאשר במקרה שתקבלו קישור מאתר שעוסק במסחר בניירות ערך. 

נקודה שחשוב להדגיש, אתרי חדשות נחשבים בתור אתרים שרלוונטים כמעט לכל תחום, בגלל שהם יכולים לדווח על הכל. לכן, אם בחלק מבניית קישורים חיצוניים לאתר תצליחו לקבל קישור מאתר חדשות כמו מאקו, גוגל יחשיב אותו בתור קישור איכותי, לא משנה במה עוסק האתר שלכם. 

טקסט העוגן של קישור

מעבר לאיכות האתר שמארח את הקישור שלכם, גם לטקסט של הקישור יש חשיבות. המלל של קישור, שנקרא גם טקסט עוגן (Anchor text), הוא התוכן עליו מולבש הקישור לאתר שלכם. התוכן הזה יכול להיות גנרי כמו המילים "לחץ כאן", כתובת ה-URL של הדף באתר שלכם אליו מוביל הקישור או טקסט בהתאמה אישית. 

 

בדרך כלל, עדיף שהמילים שמופיעות בקישור יהיו קשורות לנושא שבו עוסק האתר שלכם, או לעסק עצמו. למשל, אפשר להשתמש בשם המותג שלכם לצורך הקישור. 

השקעת מאמץ בניסוח טקסט עוגן מוצלח יכולה לעזור למנועי חיפוש להבין במה עוסק העמוד אליו הקישור מוביל. כך מנועי חיפוש יכולים להציג את התוכן ליותר משתמשים רלוונטיים, מה שישפר את כמות המבקרים באתר שלכם. 

בדרך כלל לא תהיה לכם אפשרות לשלוט במה שאתרים אחרים בוחרים לרשום בקישור לאתר שלכם. מצד שני, אתם כן יכולים להשקיע מחשבה בדרך שבה אתם מנסחים את הטקסט בשביל קישורים פנימיים לאתר שלכם. 

מדריך לבניית לינקים

ריכזנו כמה שיטות לבניית לינקים לאתרים שאתם יכולים לנסות כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל.

בניית לינקים על ידי כתיבת תוכן

כתיבת תוכן היא חלק משמעותי בקידום אתרים ולכן, לתוכן איכותי יש ערך גבוה. אם אתם מומחים בתחום מסוים, אתם יכולים להציע לכתוב תוכן עבור אתר אחר בתחום שלכם. 

למשל, אם אתם רוצים לקדם חברה שנותנת שירות בניית קישורים, אתם יכולים לכתוב מדריך לבניית לינקים ולהציע אותו לבלוג שמפרסם מאמרים על הנושא. אם בעל הבלוג יסכים, תצטרכו לכתוב מאמר בעל ערך עבור קוראי הבלוג בתמורה ללינק. 

בניית לינקים על ידי פרסום באינדקס

אפילו שהם פחות איכותיים, לא כדאי לוותר לגמרי על קישורי NoFollow. אין סיבה לא להוסיף כמה קישורים כאלו כחלק מאסטרטגיית בניית קישורים לאתר, זה יחסית פשוט ולא יקח הרבה זמן. 

פרסום באינדקס זו פעולה פשוטה ובדרך כלל חינמית. אם אתם נותנים שירות או מוכרים מוצרים בתחום שיש בשבילו אתר אינדקס, דאגו לעדכן את עצמכם בו והוסיפו קישור לאתר שלכם. 

ישנם מספר אינדקסים בולטים בינהם דפי זהב, 144, איזי עסקים, פרסום באינדקסים אלו גם יכול להניב לכם מספר לידים בחודש (במיוחד אם מתחברים לשירות של החברות הללו)

בניית לינקים על ידי פרסום בפורום

פורומים מגיעים בכל הסוגים והגדלים, בנושאים כלליים או ספציפיים, ישראלים או בינלאומיים. יש גם לא מעט אתרים של שאלות ותשובות שבהם משתמשים שונים מתייעצים אחד עם השני (למשל Quora). 

 

אם אתם מזהים שאלה בתחום שלכם ויש לכם מה לתרום, נצלו את הבמה. אתם יכולים להגיב, רצוי תשובה מועילה בשביל משתמשי הפורום, וכמובן לצרף קישור לאתר שלכם שיוביל לתנועה, יש לומר ולציין שבעבר היו מנסים ממש לבנות רשת קישורים למגוון רחב של פורמים מה שכיום כבר לא יעיל.

בניית לינקים על ידי בלוגים חינמיים

יש אתרים שנותנים לכם אפשרות לפתוח בלוג בחינם. אחרי שיהיה לכם בלוג כזה, אתם יכולים לפרסם בו כל מה שתרצו, כולל קישור לאתר שלכם. קישורים שיוצאים מהבלוגים האלו הם לא הקישורים הכי איכותיים, ולכן אי אפשר להסתפק רק בהם – אבל הם יכולים להיות תוספת טובה כאשר מבצעים זאת במינון הנכון.

בניית לינקים על ידי לידים קרים

בשלב הראשון, תצטרכו לחפש אתרים שנראים לכם מתאימים. אחר כך, תצטרכו לפנות אל בעל האתר ולבקש שיוסיף באתר שלו קישור לאתר שלכם ובתמורה אתם תתנו לו קישור מאחד האתרים שלכם לאתר שלו כך שזה מצב WINWIN, כל התהליך כנראה ירגיש קצת מביך ובסופו של דבר, יש סיכוי לא קטן שאף אחד לא יתייחס לבקשה ששלחתם, אבל אפשר לנסות.

בניית לינקים על ידי החלפות בין מקדמי אתרים

אתם יכולים להציע לבעלי אתרים אחרים לשים קישור באתר שלכם אליהם, בתמורה לזה שהם ישימו קישור לאתר שלכם באתר שלהם. זו טובה הדדית, אתם מפנים אליהם והם בתמורה, יפנו גולשים אליכם. גם כאן מדובר על סוג של לידים קרים, תצטרכו ליזום פניה לבעלי אתרים או לחברות דיגיטל שמנהלות להם את האתר, בדרך כלל זה יועבר למקדם אתרים שרוצה וצריך בדיוק כמוכם לינקים מאתרים.

בניית לינקים ע״י רכישה מאתרים פופולרים

אתם יכולים לפרסם את האתר שלכם באתרים אחרים, בדומה לכל פרסומת אחרת. בשביל לבנות קישורים בצורה הזאת, תצטרכו לקנות שטח פרסום באתר שאתם בוחרים (לדוגמה שטח של תמונה,באנר), וכך יהיה קישור לאתר שלכם. 

בניית לינקים על ידי קניית קישורים

קניית קישורים יכולה להתייחס לרכישה של קישור אחד ספציפי, כמות גדולה של קישורים או פניה לשירותים של חברה לבניית קישורים.

קניית קישורים יכולה לקדם מאוד את האתר שלכם בגוגל, בתנאי שזה נעשה בצורה נכונה ומקצועית. קניית קישורים מגורם לא מוצלח עלולה אפילו לעכב את קידום האתר שלכם בגוגל ואף לפגוע.

בניית קישורים - מה לא לעשות!

בגלל שבניית קישורים לאתר היא עבודה לא קלה, עם הזמן צצו לא מעט טכניקות מפוקפקות שנועדו להפוך את משימת בניית הקישורים לקלה יותר. לא רק שהשיטות האלו בדרך כלל לא עובדות, הן גם יכולות לגרום נזק בלתי הפיך לאתר שלכם. 

לגוגל יש חוקים להתנהלות תקינה של אתרים ומי שמפר אותם, צפוי לעונש (באנגלית Penalty). בגוגל מתייחסים ברצינות להפרות על ידי אתרים, ומנצלים את מלוא הכוח שלהם כדי לאכוף את הכללים. אם תפעלו בניגוד לכללים, גוגל יכול להוריד את הדירוג של האתר שלכם למקום נמוך יותר ממה שמגיע לו, או למחוק אותו לגמרי מתוצאות החיפוש. העונשים של גוגל הם קבועים ובמקרים רבים, המצב לא בר תיקון. 

לפניכם כמה דוגמאות להתנהגויות שגוגל לא יראה בעין יפה וכדאי להימנע מהן. 

מיחזור תוכן

כתיבת תוכן עבור אתרים אחרים יכולה להיות דרך מצוינת לבניית קישורים לאתר שלכם. עם זאת, אם כתבתם מאמר מעניין שזכה להצלחה בבלוג שבו הוא פורסם, אל תפרסמו את אותו המאמר באתר אחר. אפילו אם תנסו להתחכם ולהחליף את הסדר של כמה פסקאות, זה עדיין מיחזור של תוכן. גוגל לא אוהב את זה ולהתנהלות כזאת יכולות להיות השלכות שליליות על האתר שלכם.  

פרסום ספאם

אתרים שמאפשרים פרסום חופשי של תוכן, כמו תגובות לבלוגים או פורומים, יכולים להפוך לפלטפורמה לפרסומי ספאם של קישורים. מנועי החיפוש לוקחים את זה בחשבון והם לא יתייחסו לתגובות שאין בהן כלום חוץ מקישורים. 

אתם כן יכולים לשלב קישור לאתר שלכם בתגובה לבלוג או פורום, בתנאי שתוסיפו גם טקסט רלוונטי שנותן מידע וערך למשתמשים אחרים, אך חשוב לשים לב שאם האתר הזה אתר ספאמי, לא מומלץ לשים שם בכלל קישור, כי אם תשימו קישור לאתר שלכם זה רק עלול לפגוע מאשר להועיל.

אתרים עם מוניטין גרוע

כמו שפרסום קישור באתר חזק נותן אפקט חיובי לאתר שלכם, פרסום קישור באתר בעייתי יכול לגרור תגובה שלילית מצד מנועי החיפוש. אתר יכול לקבל מוניטין גרוע אם הוא הפר את כללי ההתנהלות התקינה של גוגל, ואלו לא אתרים שהייתם רוצים להיות קשורים אליהם. 

זה לא שווה את הסיכון ועדיף לכם לעשות בדיקה מקדימה ולהחליט אם אתם באמת מעוניינים לקשור את האתר שלכם באתר כלשהו או לא. 
זה נושא שמתחבר ישירות לנושא של החלפות קישורים בין מקדמים, מקדמי אתרים בדרך כלל לא תמיד ישלפו את ה"אס" מהכבוע שלהם ויגישו אותו אליכם, לפעמים צריך לנהל משא ומתן בכדי לקבל לינק איכותי!

ניצול לרעה של ויקיפדיה

שימוש לרעה בפלטפורמה שמציעה ויקיפדיה למשתמשים שלה הוא לא דבר מומלץ. אם החלטתם לכתוב ערך ויקיפדיה שקשור לתחום שלכם, אתם יכולים לנסות להוסיף קישור לאתר שלכם, קישור שבאמת נחוץ, תנסו לעשות את זה בצורה שהיא לא שיווקית באופן בולט ויכול להיות שזה יתפוס. 

 

מצד שני, אם אתם מדביקים את הקישור שלכם בויקיפדיה בלי הבחנה ומקווים לטוב, זה כנראה לא יעבוד. סביר להניח שהעורכים של ויקיפדיה יעלו על זה מאוד מהר והקישורים שלכם ימחקו. 

יותר מידי קישורים פנימיים

אפילו שזה יכול להיות מפתה להוסיף עוד ועוד קישורים פנימיים (בעיקר כי זה בתוך האתר שלכם ולכן בשליטה שלכם), אל תעשו את זה. אל תעמיסו קישורים פנימיים בצורה לא טבעית, זה לא שווה את זה.

חשוב להקפיד על כמות קישורים פנימיים הגיונית לגודל האתר. בממוצע, מדובר על כ-20 קישורים פנימיים עבור כל האתר. הכמות יכולה להשתנות בהתאם לגודל האתר: לאתר גדול יותר הגיוני שיהיו קצת יותר קישורים, לאתר קטן יותר הגיוני שיהיו קצת פחות. 

דפי קישורים

בעבר, יצירת דפים שלמים שאין בהם שום תוכן מלבד קישורים לאתרים אחרים היו דבר שבשגרה. היום, אחרי שמנועי החיפוש גילו את השיטה הזו והפכו מתוחכמים יותר – אין לזה סיכוי להצליח. העמסת קישורים בדף שלא נותן למשתמש שום ערך מוסף לא ישפר את הדירוג של האתר שלכם. 

התנהגות לא טבעית

זו מטריה רחבה שכוללת מגוון של פעולות שנראות לא אמינות. אם תגרמו לגוגל לחשוד שאתם מנסים לרמות ולקדם את האתר שלכם בדרכים לא כשרות, האתר יכול להיפגע.

שירותי בניית קישורים

כמו שאתם מבינים, בניית קישורים לאתר היא משימה לא פשוטה בכלל. אם תרצו לעשות את זה בעצמכם, תצטרכו לחפש אתרים שעומדים בכל הפרמטרים, למצוא את הזמן לכתוב מאמרים ברמה גבוהה ובקיצור, להשקיע המון זמן ומאמץ. בשביל לחסוך את כל זה, רבים בוחרים לפנות לחברה שנותנת שירותי בניית קישורים. 

אם תבחרו לעבוד עם שירות בניית הקישורים של WebXP, אנחנו נעשה בשבילכם את העבודה הקשה. אנחנו נחקור את התחום שלכם ואת המתחרים, נבין מאיפה מגיעים הקישורים שלהם ונבנה אסטרטגיה מנצחת כדי לעקוף אותם. התוכן והקישורים שתקבלו מאיתנו יהיו מהסוג האיכותי ביותר ויתפרסמו באתרים חזקים ורלוונטיים לתחום שלכם, כדי שתקבלו את התוצאה הטובה ביותר. 

במה כדאי להשקיע כסף: שירות בניית קישורים או קידום ממומן?

אם האתר שלכם מדורג נמוך ואתם שוקלים לבצע קידום ממומן בגוגל כדי לפתור את הבעיה, קחו בחשבון שזה יהיה פיתרון מיידי אבל זמני. קידום ממומן יקפיץ את האתר שלכם למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, כל עוד אתם משלמים על הפרסום. ברגע שתפסיקו לשלם, שוב תעלמו מהמפה. 

 

לעומת זאת, שירות בניית קישורים הוא חלק בלתי נפרד מקידום אורגני ונותן פיתרון ארוך טווח לקידום אתרים בגוגל. לכן, פניה לשירות בניית קישורים תעזור לכם להעלות את דירוג האתר בגוגל ולהגיע למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, גם אחרי שתפסיקו לשלם ולקבל את השירות מיקומי מילות המפתח יחזיקו יותר מאשר הקידום הממומן שברגע שעוצרים אותו הפרסום מפסיק.
כמובן שאנו לא ממליצים להפסיק קידום אורגני, חשוב ונחוץ מאוד תמיד להיעזר בקידום האורגני ושמירת מיקומי האתר במקומות העליונים בדף הראשון.

שאלות ותשובות על בניית קישורים

למקרה שיש נקודות שלא התייחסנו אליהן במאמר, הנה כמה שאלות נפוצות לגבי בניית קישורים לאתר, והתשובות עליהן

SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) היא תורה שלמה שמבוססת על שנים של היכרות עם מנועי חיפוש כמו גוגל. הניסיון הזה עוזר למי שמבין בתחום לצפות מה יגרום לאתר להופיע במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, ומה יקבור אותו אי שם במקומות האחרונים. בניית קישורים איכותיים היא אחד הגורמים העיקריים שמשפרים את דירוג האתר בגוגל.

אם אתם פונים לשירות בניית קישורים או קניית קישורים, היצירה של הקישורים עצמם בדרך כלל נעשית תוך מספר ימי עסקים (תלוי בחברה שפניתם אליה). 

האפקט החיובי של הקישורים שנוצרו וההשפעה שלהם על דירוג האתר בגוגל יכולה לקחת יותר זמן. חשוב לזכור שקידום אורגני זה תהליך ולפעמים צריך לעבור זמן עוד עד שאפשר יהיה ליהנות מכל היתרונות של בניית קישורים איכותיים. 

קישורים הם אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על דירוג האתר בגוגל. בגלל שהמטרה של כל אתר היא שגולשים ימצאו אותו וידפדפו בו, וקישורים הם חלק הכרחי מהדרך, כל אתר צריך קישורים.

יכול להיות מצב שבנוסף לבניית קישורים, צריך יהיה לעשות עבודה נוספת באתר עצמו. כדי שבניית קישורים תהיה אפקטיבית, נדרש אתר שבנוי בצורה נכונה, יש בו תוכן ושעבר אופטימיזציה. אם זה לא מתקיים, זה לא אומר שאתר לא מתאים לבניית קישורים, אל שצריך לעבוד גם על הדברים האלו במקביל. 

אם אתם רוצים להתנסות בבניית לינקים לבד ולבקש מבעל אתר לפרסם קישור לאתר שלכם, אפשר לחפש דרך ליצור איתו קשר בפרטי הדומיין של האתר. אם הפרטים לא מופיעים, שווה לנסות למצוא את מי שמנהל את האתר ברשתות החברתיות.

כן! מומלץ לבחור את העמודים הכי חשובים של האתר שלכם ולכוון את בניית הקישורים אליהם. עמודים בעלי ערך גבוהה הכוללים בדרך כלל מילות מפתח בעלי נפח חיפושים גבוהה, או כאלו שהשיעור בו הם ממירים גולשים ללקוחות מוצלחים במיוחד, צריכים לקבל עדיפות. בצורה הזו, גוגל יקדם את העמודים הכי חזקים שלכם.

 

כמובן שהקישור צריך להיות הגיוני לתוכן שמקיף אותו. אם יש קישור לאתר שלכם בתוך מאמר על מוצר שאתם מוכרים, הגיוני שהקישור יקח את המשתמשים לעמוד של אותו המוצר באתר שלכם. 

קישורי פוטר רלוונטיים במקרים מסוימים, למשל במצב של בונה אתרים שמכניס קישור לאתר שלו בתחתית האתר שהוא בנה עבור לקוח. כך מתבצעת בניית לינקים מאתרים רבים שמפנים למי שבנה אותם, בתור קרדיט על העבודה. זו דרך טובה לבניית לינקים, בתנאי שאתם עוסקים בתחום שמאפשר הכנסת קישורי פוטר באתרים אחרים.

לא, קישור לא חייב להופיע בתור טקסט. קישור יכול להיות גם תמונה שמי שלוחץ עליה, מועבר לאתר שלכם. לא כל אתר יאפשר את זה, אבל יש גם כאלו שכן.

אך כמובן שקישור מתוך מילות מפתח הוא האידאלי ביותר

אם אין לכם זמן ללמוד את התחום לעומק, להשקיע בתכנון אסטרטגיה נכונה ובבניית לינקים שיקדמו את האתר שלכם, עדיף לפנות לחברה מקצועית שתעשה את זה בשבילכם בצורה מסודרת. ככה גם תחסכו את כאב הראש שבא יחד מלאכת בניית קישורים, וגם תפנו זמן שאפשר להשקיע באתר ובעסק שלכם.

איציק לוגסי

איציק בעל נסיון בתחום ה-seo מעל 10 שנים, לאורך השנים קידם והוביל מאות אתרים להצלחה.

בלי טריקים
ובלי שטיקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!