מה זה DR?

מה זה ציון DR? – דירוג או ציון דומיין, באנגלית Domain Rating – DR הוא ציון מספרי בסולם של 0-100 המבטא את עוצמת פרופיל הקישורים הנכנסים שיש לאתר. ככל שדירוג הדומיין גבוה יותר, כך יש יותר סיכוי שהאתר יופיע מוקדם יותר וגבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. במאמר הזה נסביר למה DR של אתר הוא נתון חשוב, מה המשמעות שלו ומה אפשר לעשות כדי לשפר את הציון.

איך מחשבים ציון DR?

דירוג דומיין מחושב על בסיס כמה מאפיינים, וביניהם כמות ואיכות הקישורים החיצוניים (נקראים גם Backlinks) שיש לאתר, כמו גם מידת הרלוונטיות שלהם לתחום בו עוסק האתר. חשוב להבין שהציון הוא הערכה חיצונית ולא מדובר במספר רשמי של גוגל. יחד עם זאת, DR הוא פרמטר שנחשב רציני ומקדמי אתרים לוקחים אותו בחשבון כחלק מהעבודה השוטפת. 

כדי לפשט את הדברים, נסביר את הציון כך: אם לאתר יש קישורים חיצוניים איכותיים מאתרים חזקים, דירוג הדומיין יהיה גבוה יותר. אם לאתר אין מספיק קישורים חיצוניים, או שהם קישורים לא איכותיים או לא רלוונטיים, דירוג הדומיין יהיה נמוך יותר.

שימו לב שציון DR מבוסס רק על קישורים חיצוניים שיש לאתר, ולא לוקח בחשבון נתונים אחרים כמו כמות מילות מפתח, הוותק של הדומיין, התנועה האורגנית שיש לאתר וכו'. 

איך בודקים דירוג דומיין?

אפשר לראות ציון DR באתר של Ahrefs (יחד עם מידע שימושי אחר). אתם יכולים לבדוק מה דירוג הדומיין של כל אתר שתרצו בלחיצה על הכפתור מטה, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את הכתובת (URL) של האתר שאתם מעוניינים לבדוק.

לדוגמה, הנה ציון הדומיין (DR) של אתר הבית שלנו WEBXP

אפשר לראות שה- DR של האתר הוא 50 מתוך 100. בנוסף, רואים שיש 14.6אלף (Backlinks) שמקורם ב- 138 אתרים, כאשר כמעט כולם הם קישורי DoFollow. 

למה ציון DR חשוב?

אחד המרכיבים המרכזיים של קידום אורגני בגוגל הוא בניית קישורים חיצוניים. קישורים חיצוניים שמגיעים מאתרים איכותיים והם מסוג DoFollow, יכולים לתרום הרבה לשיפור הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל.

קישורים חיצוניים איכותיים מאתרים בעלי DR גבוה מחזקים את האתר שלכם, וכמה שיותר קישורים איכותיים כאלו יהיו לכם, ככה גוגל יחשוב שהאתר טוב יותר. בהתאם, גוגל יציג את האתר מקודם יותר בתוצאות החיפוש של מילות מפתח הקשורות לתחום בו אתם עוסקים לפי כמות הקישורים החיצוניים המגיעים מאותה המילה. ככל שהאתר יופיע מוקדם יותר בתוצאות החיפוש, במיוחד באחד המקומות הראשונים – יותר אנשים ייחשפו אליו, מה שיביא יותר לקוחות לעסק שלכם משמע כניסות לאתר. 

איך זה מתקשר ל- DR? ציון דומיין יכול לתת לכם הערכת מצב של עוצמת פרופיל הקישורים החיצוניים שיש לאתר שלכם, וגם של אתרים אחרים. אתם יכולים להיעזר בנתון הזה כדי לקבל החלטות שונות בתחום ה- SEO, כמו איפה אתם עומדים ביחס למתחרים והאם כדאי לכם לקבל קישור מאתר כזה או אחר. אם תקבלו קישור מאתר עם דירוג דומיין גבוה, הוא יתרום יותר לקידום האתר שלכם בגוגל מאשר אתר עם ציון נמוך. 

שאלות ותשובות על ציון דומיין

ריכזנו לכם שאלות נפוצות ששואלים רבים כשמדברים על DR, יחד עם תשובות ממוקדות עליהן. 

כשמדובר בציון דומיין, אין תשובה חד משמעית, אפילו שטווח הציונים נע בין 0 ל- 100, זה לא אומר שאם לא קיבלתם מעל 90, נכשלתם. 
כן מומלץ לשאוף לציון גבוהה, אך אל תצפו להגיע לציונים מעל 90 שכן אתרים אלו הם אתרים כגון פייסבוק, וואטסאפ, או מסודות ממשלתיים גדולים

לא. קישורים מרשתות חברתיות משתייכים לקטגוריית קישורים מסוג NoFollow, שלא מחזקים את הקידום האורגני של האתר שלכם. קישורים שמקורם ברשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וכד'), כמו גם קישורים מאינדקסים, פורומים ושלל אתרים אחרים שכל אחד יכול לפרסם בהם קישור – לא משפיעים על דירוג הדומיין שלכם. הם לא יפגעו בו, אבל גם לא ישפרו את המצב. 

לא. DA הוא קיצור של Domain Authority, סמכות דומיין. DR הוא קיצר של Domain Rating, דירוג דומיין. השניים נשמעים דומה, אבל מדובר בשני ציונים שונים. DA הוא מדד שנועד לחזות מיקום של דף בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש כמו גוגל. לעומת זאת, DR הוא מדד שמציג את החוזק של הקישורים החיצוניים שיש לאתר. 

לא שיניתם שום דבר אבל גיליתם שירדתם כמה נקודה למטה בציון ה- DR שלכם? מצב כזה יכול לקרות אם אתר שנתן לכם קישור ירד בציון שלו, ובגלל שה- DR שלו נחלש, זה פגע גם בדירוג שלכם. 

עוד אפשרות, היא אם אתר שפרסם קישור אליכם מוציא קישורים רבים לאתרים אחרים. פעילות כזו יכולה להפחית מהכוח שיש לכל קישור ולכן דירוג הדומיין שלכם עלול לרדת. 

קחו בחשבון שגם ההיפך הוא נכון, ואם ציון DR של אתר שמקשר אליכם עולה, גם הציון שלכם יכול לעלות (כי הקישור מאתר חזק יותר הוא בעל ערך גבוה יותר). 

אפשר? יש מקרים שכן. כדאי? ממש לא. אל תתפתו להצעה כזו, מדובר בהתנהלות פסולה (הידועה גם בשם Black-hat SEO) שהתוצאה שלה יכולה להיות פגיעה חמורה (ולפעמים בלתי הפיכה) בדירוג האתר בגוגל. 

מצד אחד, חשוב להבין שאין קשר ישיר בין ציון DR לבין מיקום של אתר בגוגל. מצד שני, כמו שציינו – ככל שדירוג הדומיין של האתר שלכם יהיה טוב יותר, ככה יש גם יותר סיכוי שהאתר יופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל. לכן, שיפור דירוג הדומיין לא צריכה להיות המטרה הבלעדית שלכם, אבל זה מאפיין שכדאי לקחת בחשבון כשאתם מתכננים איך לקדם את האתר שלכם בגוגל.

אתם צריכים להתמקד ביצירת דפים איכותיים עם תוכן בעל ערך גבוה לגולשים באתר שלכם, כאלו שעברו אופטימיזציה ושיכולים להציע חווית משתמש חיובית. עבור הדפים האלו, השקיעו בבניית קישורים איכותיים. פעולות אלו גם יכולות לשפר את ה- DR של האתר, וגם יעלו את הסבירות שגוגל ישבץ את האתר שלכם במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, מה שיביא לכם יותר תנועה אורגנית לאתר ובסוף לידים איכותיים.

הצעה משתלמת של החודש

קבלו דוח בדיקה לאתר שלכם בחינם וללא התחייבות, השאירו פרטים

איציק לוגסי

איציק בעל נסיון בתחום ה-seo מעל 10 שנים, לאורך השנים קידם והוביל מאות אתרים להצלחה.

בלי טריקים
ובלי שטיקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!