ניהול מוניטין

מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין באינטרנט –  ORM ראשי תיבות של Online Reputation Mangement הוא שירות שמאפשר לבעלי עסקים שנפגעו או עלולים להיפגע מלקוחות או מתחרים שמשמיצים אותם ברשת – להגן על המוניטין של העסק והאתר שלהם, ולהבטיח שהמעמד לו זכו בעבודה קשה לא ייעלם בן רגע. אותו שירות מאפשר להדחיק את אותם כתבות/מאמרי בלוג, ביקורות, תביעות או כל פיסת פרסום שלילית שיכולה להופיע בתוצאות הראשיות של אותו עסק לדף 2-3 ומעלה בתוצאות החיפוש של גוגל ובכך למנוע מאותם לקוחות לראות את האזכורים השלילים הללו. כלומר, מדובר בשירות של זיהוי וטיפול באותם אזכורים שליליים בגוגל, ודחיקתם לתוצאות חיפוש לא רלוונטיות וכאלו שלא גורמות לנזק לבעל האתר עצמו.

דוגמא קלה יותר להבנה, למשל עם ישנו למשל עורך דין שמישהו החליט לעלות עליו כתבה רעה מסיבה מוצדקת או שלא, יש סיכוי שהכתבה הזו תופיע בדף 1 בגוגל כאשר מחפשים את שמו של אותו עורך דין מה שעלול להוביל לביטול עסקאות מצד לקוחות חדשים שמחפשים את שמו ברשת.

לכן, במאמר הקרוב נרחיב על מדוע חשוב להחזיק במוניטין דיגיטלי טוב, מה הן השלכות הפגיעה במוניטין העסק, ומדוע שירות ניהול מוניטין בגוגל הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעסק וחברה צריכים להחזיק בו, ובהתאם – מדוע חברת ניהול מוניטין הכרחית לכל משלח יד שקיים בממד הדיגיטלי.

ניהול מוניטין בגוגל
ניהול מוניטין בגוגל

למה חשוב להחזיק במוניטין דיגיטלי טוב?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא שירות לשמירת השם הטוב של עסק או חברה, והבטחת מעמדה וביצור שמה הטוב (ברשת) מהכפשות, השמצות או אינפורמציה שלילית שיכולה לפגוע בעסק. אותה פגיעה משליכה באופן ישיר על הצלחתו והתקדמותו של העסק מול מתחריו, בעיקר בגלל האמינות הרבה שגולשים מייחסים למידע שמופיע באינטרנט כמו שמיד נרחיב.

בהמשך לכך, החשיבות להחזקה בשירות ניהול מוניטין באינטרנט נובעת מההשלכות של היעדר השירות. כלומר, כאשר העסק והחברה שלכם אינם מוגנים אינטרנטית וחשופים למעשה לכל אינפורמציה שלילית שגולשים ו/או לקוחות או מתחרים הפיצו על העסק.

לכן, כאשר עסק פונה אלינו לשירות ניהול מוניטין שדואגת לבצע דחיקת תוצאות שליליות, העסק נהנה משמירה על שמו הטוב, שמהווה אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לכל חברה או ישות עסקית. החשיבות בהחזקת מוניטין חיובי כל כך דרמטית, עד כדי כך שפגיעה במוניטין אף שאינו נזק מוחשי, מהווה עילה לתביעת פיצויים ומזכה את הנפגע בפיצויי ממון עקב ההכרה גם של ערכאות החוק בערכו ותרומתו של מוניטין (ברשת או מחוץ לה) כנכס ראשון במעלה של כל עסק או גוף עסקי.

או במילים אחרות, ניהול מוניטין ברשת מאפשר לעסק להמשיך ולמשוך אליו לקוחות פוטנציאליים ולהימנע מאובדן לקוחות בשל החזקה במוניטין רעוע או שהוכתם ומייצר תדמית שלילית לעסק – כזו שדוחה ומרחיקה לקוחות ובשל כך פוגעת ברווחים שלו באופן ישיר.

לכן, כפי שחשוב להשקיע בעובדים חרוצים, מוצר איכותי, ושירות רלוונטי – כך גם חשוב להחזיק במוניטין אינטרנטי בריא וחיובי שיאפשר לעסק להתפתח ולהתרחב בהמשך דרכו, ולכבוש כל פסגה שהוא מסוגל להגיע אליה.

השלכות הפגיעה במוניטין באינטרנט על עסק

מצידו השני של המטבע, החשיבות להחזקה במוניטין דיגיטלי קשורה גם להשלכות הפגיעה במוניטין אינטרנטי, כאשר צרכנים בוחרים להימנע מלהתקשר עם אותו גורם עסקי. כיום ויותר מאי פעם בעבר, צרכנים נמנעים מלהתקשר עם גורמים ששמם נקשר בתקריות שליליות שנוגעות לטיב השירות או המוצר עצמו, כאשר ההשלכה הישירה היא פגיעה במחזור ההכנסות של העסק ובנפח הלקוחות שקיימים לו.

בנוסף, היות וכיום קשה במיוחד להסיר פיסת מידע שעולה לאינטרנט, הכפשת עסק היא כתם שנשאר לטווח ארוך ומשפיע הרבה מעבר לפרק הזמן "הטבעי" של אותה תקרית, כנזק שעלול להישאר לאורך זמן ולהותיר את אותותיו גם הרבה אחרי שאותו אירוע שלילי התרחש.

כמו כן, בשל החשיבות הרבה של פרסום אינטרנטי לצרכנים ובשל חשיבות המוניטין האינטרנטי לגיבוש ההחלטה האם להתקשר ולבחור בעסק או חברה, לעתים ולמרבה הצער ניתן לראות מתחרים שבוחרים במודע לפגוע בדירוג של המקבילים להם. לאותן פעולות הכפשה מכוונות יש שם מקצועי בתחום קידום האתרים והן מכונות "קידום כובע שחור", כפעולות פסולות שבמידה וגוגל עולה עליהן – גוררות הורדת דירוג ולעתים אף הסרת אתר מצד המתחרה שבחר באמצעים פסולים כדי לרכוש יתרון על פני מקביליו.

אותן פעולות נעשות באמצעות הפצת קישורים אל האתר המתחרה מתוך אתרי ספאם גרועים שמורידים בעיני גוגל את דירוג האתר, כיוון שהם מנסים לגרום לו לחשוב שכל היוקרה של האתר נובעת מאתרי דמה שאינם מייצגים את דעת הגולשים האמיתיים.

לכן, ניהול מוניטין אינטרנטי יכול אף לגלות לעסק מי הם הגורמים שבחרו להכפיש אותו בכוונה כדי להרתיע לקוחות מלבחור בעסק, ומשכך גם מצמיחות לו את הזכות לתביעה בשל נזק ממון כפגיעה במוניטין.

זאת ועוד, כל חברה שנעזרת בחברת קידום אתרים נדרשת לוודא שאותה חברה פועלת באמצעים כשרים ולא מבצעת פעולות תחת "כובע שחור SEO"  כחלק מקידום לקוחותיה. הן כדי לשמור על האתיות שבקידום והן כדי להימנע מהסנקציות שגוגל עלולה להשית על אתר שקודם על ידי חברה שפעלה באמצעות קידום כובע שחור.

תביעות סרק – כלי להכפשת מוניטין אינטרנטי שקשה להסיר

דוגמה טובה למקרה בו מתחרים בוחרים במודע לפגוע במוניטין של חברה הוא באמצעות הגשת תביעות סרק כנגד אותו עסק או חברה. הפגיעה מתבטאת בכך שגוגל מייחס אמינות גבוהה לאתרים ולאינפורמציה שמקורה בגופים רשמיים, כדוגמת אתר פד"י שמרכז את כלל פסקי הדין שהוגשו נגד כל אדם או חברה בישראל.

כלומר, באמצעות הגשת תביעת סרק – יכול כל גורם להותיר כתם שלילי על החברה שמשפיע כמובן על המוניטין של אותו החברה. אותו כתם צפוי לא רק להופיע יחסית גבוה בתוצאות החיפוש, אלא גם להישאר לאורך זמן ולקבל פרופורציות שאינן הולמות את האירוע עצמו או את הנסיבות שלו.

כאשר לוקחים בחשבון עובדות אלו יחד עם הנטייה של גולשים לאמץ ולייחס אמינות גבוהה לאינפורמציה שמקורה באינטרנט, נוצר נזק תדמיתי ראשון במעלה, וכזה שמצריך מהעסק והחברה להיעזר במומחה לניהול מוניטין באינטרנט כדי להשיב את שמם הטוב, ולהמשיך לפעול בצורה תקינה כפי שפעלו טרם הוכפש שמם.

חברה לבניית אתרים

לפרטים ומידע נוסף חייגו עכשיו: 072-4444456

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הדחקת אזכורים שליליים ברשת - כיפת הברזל אינטרנטית

כעת, משהבנו את החשיבות והיתרון הרב שקיים לניהול מוניטין, או בשמו המקצועי ORM (Reputation Management), חשוב להרחיב מעט על כיצד אותו תהליך נראה ומה הערך שנובע ממנו.

ניהול מוניטין ברשת הוא למעשה הדחקת אמרות שליליות או פרסומים שליליים שהופצו על העסק לדפים 2-3 ומעלה בתוצאות החיפוש של גוגל עד לכדי הנקודה שבה גוגל כבר לא מעוניין להציג אותו – פשוט כי יש תוכן אחר רלוונטי יותר.

כלומר, אם קיים עסק שהופצו כנגדו אמירות שליליות או פרסומים שמרתיעים לקוחות, ניהול מוניטין דיגיטלי יפעל ליצירת תוכן אחר וחיובי או נטרלי בנפח שבאמצעות הדחת אזכורים שליליים ברשת יהפוך אותם לבטלים בשישים, וישיב לעסק את המוניטין שהיה לו טרם ההכפשות והאזכורים השליליים, ולעתים אף ימצב אותו בנקודה טובה יותר משהיה טרם להם.

התהליכים לביצוע ניהול מוניטין - הדחקת ביטויים שלילים

הדרך לשיקום מוניטין באינטרנט עוברת בראש ובראשונה במיפוי מוניטין, אותו מיפוי הוא למעשה יצירת תמונת מצב של המוניטין שקיים לחברה בעת הזו, ומה הגולש הממוצע (זה שלא חורג מ – 6 – 4 התוצאות הראשונות) קורא אודותיה.

לאחר שנוצר מיפוי מוניטין ונזהה את אותם כתבות שליליות המופיעות בתוצאות הדף הראשון – נבצע את התהליכים הבאים לצורך הדחקת תוצאות שליליות אלו מתוצאות דף 1 בגוגל 

  • הקמת מספר אתרי בלוג- מגזין 
  • כתיבת מאמרים חיובים אודות המותג, נכתוב אודות החדשנות של המותג, השירותים
  • העלת כתבות חיוביות באתרים פופולרים
  • איסוף ביקורות חיוביות אודות העסק והצגתם במגוון המקומות ברשת 
  • בניית קישורים איכותיים וחזקים לצורך חיזוק אותם כתבות אשר יעקבו את הכתבות השליליות בדף ראשון בגוגל 
  • מעקב – ביצוע מעקב באופן קבוע על מנת לשמר את המוניטין הטוב של העסק לאורך כל תקופת השירות 

כלל פעולות אלו מבוצעת במטרה שאותם כתבות יבחרו על ידי גוגל להופיע בעמוד הראשון של גוגל ובכך בעצם אנו גורמים לדחיקת האזכורים השלילים לתחתית הדף הראשון ואז לדף שני, ושלישי שאלו דפים שבעצם לקוחות לא נכנסים אליהם. התוצאה היא שלקוח רושם את שם העסק שלכם/השם שלכם והתוצאות שיופיעו מולו הינם תוצאות חיוביות והכרחיות הכוללות מדיע אודות העסק, האתר שלכם, דף הפייסבוק, טוויטר, כתבה אודותיכם, תרומתכם וכולי וכולי…

ניהול מוניטין בגוגל – פתרון לטווח ארוך

מנגד, חשוב להבהיר שניהול מוניטין בגוגל הוא לא פלסתר לתקלה חד פעמית, ואינו פתרון קצר טווח. כלומר, מדובר בתהליך שיווקי שנועד למצב לחברה מוניטין חיובי ארוך טווח, כתהליך שיאפשר לעסק להתמודד בהווה אבל בעיקר בעתיד מול הפתעות לא נעימות שיכולות כרעם ביום בהיר לפגוע בקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו.

בנוסף, ומכיוון שמוניטין הוא נכס שלוקח זמן רב לבנות אך זמן קצר במיוחד לאבד, ההחזקה בהגנה פרסומית שכזו, ובמעין תעודת ביטוח שיווקית, מחסנת את העסק מפני עכבות לא צפויות שיכולות לתפוס אותו דווקא כאשר הוא נמצא בנקודת צמיחה בה הוא יכול להתרחב ולכבוש פסגות חדשות – כאלו שעבורן העסק עמל זמן רב והשקיע משאבים לא מבוטלים.

הצעה משתלמת של החודש

קבלו דוח בדיקה לאתר שלכם בחינם וללא התחייבות, השאירו פרטים

ניהול מוניטין ברשת – חשוב במיוחד לבעלי מקצועות חופשיים

בנוסף לכך, אף ששירות ניהול מוניטין בגוגל הוא רלוונטי לכל עסק וכל חברה שמעוניינים להגן על עצמם מנזקים של פרסום מגמתי או חוות דעת שאינן משקפות נאמנה את הערך שיש במוצרים והשירות שלהם – כשמדובר בבעלי מקצועות חופשיים החשיבות גדלה עוד יותר.

זאת מכיוון שבעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים, יועצים או כל אדם שנותן שירות בפני עצמו, מהווים עסקים שנבחרים במידה לא מבוטלת לפי מידת האמון והביטחון שהלקוחות מייחסים להם.

לכן, הנזק וההשלכה של פגיעה תדמיתית פתאומית שתופסת את התוצאות הראשונות של כל חיפוש של שמם היא חסרת תקדים ויכולה להוביל להתרוקנות מהירה וקשה לתיקון של זרם הלקוחות הקבוע שלהם. בנוסף, אותם עסקים ידועים ככאלו שנהוג לחפש אותם וירטואלית והפניות אליהם באמצעים מסורתיים יותר כמו פנייה פיזית נחשבים יחסית לנדירים.

רוצה לומר, בדיוק כפי שלכל עוסק במקצוע חופשי קיים ביטוח מקצועי שמבטיח שבמידה שנעשתה תקלה בתום לב העוסק לא יעמוד בפני שוקת שבורה, כך נכון גם להיעזר בשירות ניהול מוניטין באינטרנט שיבטיח שאדם לא יוותר לבדו וללא כל הכנסה כתוצאה מאזכור שלילי שיכול בהחלט להיות מוטה, שקרי, או מגמתי.

ניהול מוניטין דיגיטלי – בשגרה ובחירום

עד כה הרחבנו בעיקר על חשיבות השירות וכיצד הפגיעה במוניטין באינטרנט יכולה להשליך על חברה שעד כה התנהלה ללא פגם או דופי. ולכן כעת הגיעה השעה להרחיב על השאלה החשובה והבסיסית – איך נראה ניהול מוניטין באמת?

כפי שציינו בקצרה, ניהול מוניטין באינטרנט כולל הגדלת נפח הפרסום החיובי או הניטרלי על העסק ברשת כדי להמעיט מחשיבות האזכור השלילי. אך בנוסף לכך, עבודת ניהול מוניטין נכונה עובדת לעומק ולא בהכרח רק לרוחב כאשר קיים צורך באפיון סוג האזכור השלילי והפלטפורמה בה הוא הופץ.

למשל, ככל שמדובר בפלטפורמה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר, הטיפול יהיה שונה בתכלית מאשר אזכור שלילי בגוגל שמוזן בעיקר על ידי מילות מפתח מסוימות ולא בהכרח לפי טרנד מסוים. לאחר שאופיין מקור האזכור השלילי, נעשה מחקר מעמיק שממפה את מילות המפתח הרלוונטיות שהוכתמו ושחיפוש שלהן יוביל למציאת האזכור השלילי ולמימוש הנזק למוניטין.

בנוסף לכך, לאחר שנעשה מיפוי מעמיק, ניתן באמצעות יצירת פלטפורמות נוספות לעסק שלא היה קיים בהן טרם לכן, לצד יצירת כתבות תדמית שמוסיפות יח"צ חיובי, וכמובן קידום אורגני סטנדרטי שמשפר תמיד את מעמדו של האתר וכנגזרת גם את מעמד העסק – לשקם ולהחזיר את המוניטין העסקי.

קידום מעמד האתר לא נגמר רק בהוספת המילה הכתובה, אלא מתבטא גם בהוספת תמונות, סרטונים, ועבודה עם כלים נוספים של גוגל כמו ביקורות בגוגל ביזנס או מיקומים בגוגל מפות – והכל כדי להגביר את המודעות החיובית או ליתר דיוק שאינה שלילית לעסק ולפועלו בשגרה.

ניהול מוניטין באינטרנט נעשה באמצעות חשיבה מחוץ לקופסה

יתרה מכך, למרות שניהול מוניטין ברשת מצריך ידע טכני ומקצועי בעולם קידום האתרים, חלק בלתי נפרד ממנו כרוך בחשיבה יצירתית שתאפשר לייצר תוצאות במקומות לא צפויים. כלומר, כאשר הכתבה או האזכור השלילי אינו מהימן, או נובע מנקמנות ואינו מבוסס על עובדות – ניתן לעתור באמצעות כלים משפטיים כדי להסיר את הפרסום השלילי עצמו או לדרוש מהמפרסם לפרסם הודעת התנצלות בה הוא חוזר בו מפרטי האזכור עצמו.

ככל שהפרסום שקרי (ואף לעתים כאשר הוא מהימן אך נופח מעבר לממדיו הראויים), עלולות הערכאות לבוא לקראת הצד הנפגע ולהורות על הסרת האזכור או על התאמתו בהתאם לפרטי המקרה. כך יתאפשר להסיר לצמיתות את הנזק ולהבטיח שהשלכותיו יהיו נחלת העבר.

לעומת זאת, אף שמדובר בפתרון איכותי ושמייצר תוצאות רצויות, משך הזמן שכרוך בפנייה -הוא ארוך ועלול לדרוש זמן רב ולעתים מספר שנים, כפרק זמן שבו הפרסום עומד על תילו והנזקים שהוא מייצר מתממשים במציאות. לכן, מדובר בפתרון שלוקח זמן רב ושכרוך בהשקעת מאמצים רבים וחוסר וודאות, ולכן שרצוי להשתמש בו רק לנוכח פרסום הרסני שהינו

שקרי, ולצד כמובן שיקום מוניטין בכלים אחרים שמחזיקים באפקטיביות מיידית וללא כל צורך באישור מצד גורם חיצוני.

איך בוחרים חברת ניהול מוניטין?

איך בוחרים חברת ניהול מוניטין?

מוניטין הוא נכס ראשון במעלה לכל אדם, וקל וחומר לחברה שהשם שלה הולך לפניה. לכן, כאשר בוחרים חברה לניהול מוניטין באינטרנט חשוב להקפיד שמדובר בהתאמה שמשקפת את הערכים והאינטרסים של העסק, ובעיקר שתוכל ללוות אתכם בתהליך כל כך עדין וחשוב שמשפיע על ההווה ובעיקר על העתיד של העסק.

לכן בראש ובראשונה מומלץ לבחור בחברה שמייצרת בפניכם רושם של חברה אמינה ומקצועית שמודעת לאתגרים ולמורכבות שנלווית לתהליך. כלומר, שהיא מורכבת מצוות מיומן שמודע לדקויות של קידום מוניטין בגוגל ולמחיר של עבודה איטית או מסורבלת מדי.

כמו כן, היות וקידום מוניטין הוא תהליך רגשי כאשר בעל עסק נאלץ לראות במפעל חייו עומד על כף המאזניים, כאשר שנים של עמל והשקעה עלולים לרדת לטמיון בשל אירוע חד פעמי ושאינו בהכרח מיוצג כהלכה – חשוב מאוד החיבור האישי בין החברה לבין בעל העסק עצמו. כלומר, יש להקפיד שבעל העסק מרגיש שבחרת קידום המוניטין תדע להעניק לו יחס אישי ואמין, ולהתנהל מולו בשקיפות בעודה מציגה בפניו את מצבו, התוכנית המקצועית שלה לתיקון המצב, ובעיקר – נמנעת מלהבטיח הרים וגבעות מבעוד מועד.

כמו כן, זמינות ונגישות של החברה למקרה של החברה היא חשובה לא פחות, מכיוון שלעתים חברת ניהול מוניטין שאינה פנויה מספיק להענקת יחס הולם, עלולה להותיר את בעל העסק מול שוקת שבורה ותחושה שהסיטואציה אליו הוא נקלע אינה נלקחת ברצינות ההכרחית לה, מעבר לכך במקרה כזה הזמן פועל לרעתכם, כי בכל יום שעובר יותר ויותר גולשים באינטרנט נחשפים לאזכורים השלילים, ובכך הנזק שלכם הולך וגדל.

בהמשך לכך, עקב הרגישות של התהליך גם רצוי לבחור בחברה שתדע להציע את מגוון השירותים ההכרחיים תחת אותה קורת גג, ולא תצריך מבעל העסק להתרוצץ בין מספר גורמים שונים כמו חברות יח"צ, חברות קידום אתרים ועוד. כלומר, כאשר עובדים מול חברה המתמחה בקידום אתרים ניתן למצוא את כל הכלים והצרכים במקום אחד, לחסוך זמן ואנרגיה, ולקבל רושם רציף ומדויק אודות התקדמות התהליך ומצב המוניטין – כל הדרך עד לשיקום המלא.

לבסוף, כאשר מחפשים חברה לניהול מוניטין ברשת רצוי בראש ובראשונה להתייעץ עם לקוחות עבר שנעזרו באותה חברה ולהתרשם מהחוויה האישית שלהם. כלומר, עד כמה ובאיזו אופן המוניטין שלהם שוקם על ידי החברה, והאם היא פעלה כמצופה מחברה כזאת בהתחשב ברגישות והחשיבות של התהליך להמשך ההתנהלות התקין שלה.

שאלות נפוצות אודות ניהול מוניטין באינטרנט

כשמדובר בשירות קידום מוניטין קשה לתת הערכה קדמונית אודות עלות השירות, בעיקר כי העלות נגזרת ממצב החברה והאתגרים עימה היא מתמודדת. כלומר, חברה שתתיימר לתת הערכת מצב והערכת מחיר בטרם בחנה לעומק את מצב העסק, כמו גם כמות וחומרת האזכורים השליליים עימם הוא מתמודד – עלולה בהחלט לנהוג בחוסר שקיפות או לכל הפחות בחוסר מקצועיות מול לקוחותיה.

או במילים אחרות, כדי לתמחר קידום מוניטין מקצועי מוכרחת חברת הקידום לבצע מחקר ומיפוי של המצב המצוי לעומת המצב הרצוי של העסק, כאשר לאחר אותו מיפוי יהיה ניתן לתכנן את הדרך שנדרשת למען השגת המטרה, וכנגזרת ממנה גם את העלויות הנלוות.

בדומה לסוגייה הקודמת, גם כשמדובר במשך הזמן הנדרש בלתי אפשרי לספק הערכה קדמונית מאותן סיבות בדיוק. הערכת הזמן מושפעת לא רק מהמצב הראשוני של העסק, אלא גם במידה רבה מנקודת הסיום ומהיעד אליו הוא מכוון.

לכן ובדומה לעניין התמחור, לאחר פגישה מקצועית ומיפוי מוניטין קיים, ניתן לעמוד על משך הזמן שיידרש לביצוע התהליך, בכפוף כמובן ליעדים שהוצבו על ידי העסק מלכתחילה.

הערכת מוניטין היא מלאכה מורכבת בגלל שמוניטין הוא מונח נזיל ושעלול להימדד אחרת, לפי עיני המתבונן. לעומת זאת, מבחן יחסית פשוט ואובייקטיבי הוא תוצאות החיפוש שהעסק זוכה להן כתוצאה מחיפוש שמו בגוגל.

התוצאות שמופיעות בעמוד הראשון בגוגל הן לרוב תמונת ראי יחסית מדויקת של התוצאות שמרבית הגולשים מקבלים כתוצאה מחיפוש העסק. לכן, באם מופיעות בעמוד הראשון תוצאות הכוללות כתבות שליליות, תביעות או פסקי דין מהעבר, או כל אזכור שאינו תורם להצלחתו העסקית – מדובר בפגיעה או בהכתמה של מוניטין שמצדיקה ומצריכה פנייה לשירות קידום מוניטין למען שיפור המצב.

כמו שציינו טרם לכן, בגלל שקידום מוניטין הוא טיפול לשעת שגרה וטיפול לשעת חירום בעת ובעונה אחת, כל אדם ועסק זקוקים לשירות קידום מוניטין. זאת מכיוון שמדובר בשירות שמשול לביטוח עסקי ושמבטיח שהעסק לא ייפגע ללא התראה מוקדמת על ידי אזכורים פתאומיים שעלולים למחוק עשייה של שנים רבות. אותו ביטוח רלוונטי וקרדינלי במיוחד כאשר מדובר על עוסקים במקצועות החופשיים, כבעלי מקצוע שהמוניטין הציבורי שלהם והרושם הראשוני שנוצר על ידי תוצאות החיפוש בעניינם חשוב יותר מאשר עסקים שמציעים שירותים או מוצרים בהם משקל היחס הבינאישי נמוך יותר.

לכן, בין אם נכוויתם בעבר ובין אם אתם מעוניינים להגן על שמו הטוב של העסק שלכם בעתיד – שירות ניהול מוניטין בהחלט רלוונטי עבורכם.

כמו שאפשר להבין מהכתוב לעיל, בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, כאשר ידיעות מופצות בהרף עין וכאשר האמת האובייקטיבית מאבדת ממשקלה לעומת שנים קודמות, מוניטין הוא אחד הנכסים החשובים והמשמעותיים ביותר שיש לעסק.

לכן ובהתאם, כדי להגן על העסק שלכם וכדי להבטיח שיוכל להמשיך להתנהל כשורה לנוכח כל הפתעה לא נעימה שעלולה לצוץ במהלך השנים, כל עסק שמעוניין לבצר את היכולת שלו להמשיך ולמשוך לקוחות פוטנציאליים מוכרח להבטיח שהמוניטין העסקי שלו שמור ומוגן.

הדרך להבטחת אותה הגנה רציפה עוברת בפנייה לגורמים מקצועיים שיידעו מבעוד מועד לייצר רצועת ביטחון אינטרנטית לבלימת אזכורים שליליים פתאומיים, לאתר ולמפות את נקודות הכשל האינטרנטיות של האתר, ולעלות על ניסיונות של גורמים מסוימים להכפיש במכוון את העסק שלכם.

יש לכם שאלות בנושא? אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר גם בטלפון
 03-9194422 

 

בתודה webxp חברת ניהול מוניטין ומגוון פתרונות דיגיטלים עכשווים 

הצעה משתלמת של החודש

קבלו דוח בדיקה לאתר שלכם בחינם וללא התחייבות, השאירו פרטים

איציק לוגסי

איציק בעל נסיון בתחום ה-seo מעל 10 שנים, לאורך השנים קידם והוביל מאות אתרים להצלחה.

בלי טריקים
ובלי שטיקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!