עיצוב דף נחיתה

דף נחיתה מתייחס לדף אינטרנט יחיד שלרוב מגיעים אליו באמצעות קישור שיווקי. תפקידו של דף הנחיתה להעביר מסר ממוקד, לגרום לגולש לחוש שהוא הגיע ליעד האידאלי ביותר מבחינתו וכמובן לבצע המרה– להניע לבצע פעולה ספציפית. כך למשל ההמרה יכולה להיות ביצוע רכישה, או השארת פרטי התקשרות. על מנת לענות על כל המטרות הכרחי מיקוד מקצועי ברמה מאוד גבוהה.

מה אם כן הופך דף נחיתה למוצלח, ואף כמה עולה לעצב דף נחיתה? מוזמנים ללמוד לעומק על אחד מכלי השיווק היותר יעילים ויחסית זולים שיש לתחום השיווק להציע.

מטרת דף נחיתה

מטרת דף הנחיתה משתנה בין עסק לעסק לפי השירותים הנחוצים והרצויים, אם כי מטרת העל תמיד זהה: לגרום ללקוחות פוטנציאלים להיכנס לדףהנחיתה ולבצע פעולת המרה.
דף נחיתה הוא כלי שיווקי שאינו עומד בפני עצמו, אלא לפניו ואחריו עומדים מהלכים נוספים. עם זאת, דף נחיתה מהווה שלב משמעותי בתהליך המכירה, ועל כן בעל חשיבות יתרה.
כך למשל אם השקעתם בקמפיין שיווקי, והצלחתם להוביל לקוחות פוטנציאליים להתעניין, הם ייכנסו לדף הנחיתה. כאן מדובר בחלון הזדמנויות צר, אך רב חשיבות.
מטרתו של דף הנחיתה לבצע המרה, להניע לעבר השלב הבא. השלב הבא יכול להיות איסוף לידים, והוא יכול להיותיצירת קשר, להוריד אפליקציה וכדומה. כמו כן, יש להבין שבעוד שדף נחיתה אידאלי עבור קידום ממומן, עובר קידום אורגני הוא פחות יעיל.

מטרות אפשריות עבור דפי נחיתה

  • שיווק עסקי וקידום מותג
  • המרת לקוחות פוטנציאליים ללידיםבמגוון תחומים
  • הורדת אפליקציה
  • יצירת קשר

מיקוד - הסוד שמאחורי דף נחיתה יעיל

בפני עסק שמבקש לפרוח עומדים מגוון כלי שיווק. כך למשל קיים קידום ממומן בגוגל, קידום אורגני וכמובן שגם עמוד נחיתה, והוא כאמור בעל משמעות קריטית, וכאן נבקש לחדד. באותן מספר שניות שבהן הלקוח הפוטנציאלי נמצא בדף הוא צריך לקבל מסר קולע שיגרום לו להשאיר פרטי התקשרות (או לבצע כל מטרה רצויה אחרת שהוגדרה מראש), כך שתוכלו להוביל אותו בשלבים הבאים במשפך המכירה. אי לכך מיקוד הוא שם המשחק, ועל כן כל אפיון עיצוב דף נחיתה כרוך בביצוע אופטימיזציה מושכלת ומקצועית.

כיצד עיצוב דף נחיתה משפיע על המרה?

בין אם רוצים שהלקוח ישאיר מספר טלפון, יוריד אפליקציה, ישאיר שם וטלפון וכדומה, מדובר בהמרה. כיצד אם כן עיצוב דף נחיתה משפיע על אותה המרה רצויה? כאשר אדם פותח דף נחיתה הוא עשוי בתוך שניות בודדות לצאת, פשוט כי הכותרת בלבלה, התחושה שהדף העבירהחמיצה את המטרה, המסר לא עבר היטב, תמונתהרקע משכה יותר מדי תשומת לב וכדומה.אי לכך עיצוב דף נחיתה צריך לדייק ב5 הקטגוריות הבאות:

  • כותרת מרכזית
  • כותרת משנה
  • טקסט שיווקי
  • הנעה לפעולה
  • תמונה
  • אווירה עיצובית– עיצוב ידידותי מושך את העין
  • זמן טעינה מהיר
  • מיקום להשארת פרטים ברור ונגיש

כלים מקצועיים

מעבר לבסיס, עיצוב דפי נחיתה נעזר במגוון כלים מקצועיים. כך למשל ניתן להיעזר בקטגוריית מיקוד מובנית. כך למשלמסייעיםלגולש לענות האם הואעסק קטן או בינוני. פעולה שכזו מאפשרת לגולש להישאר עוד כמה שניות באתר,בהן הוא מעניק תשומת לב לשאר הדף. נוסף לכך, כלים מקצועיים מעניקים תחושה שהשירות שתקבלו יהיה כמה שיותר ממוקד ומקצועי,ואף נוצרתאינטראקציה ראשונית שמובילה לקראת התקשורת הבאה.

כמו כן, עיצוב דף נחיתה בין היתר מצריך השלמה מקצועית מצדו של קופירייטר. מדוע? כיוון שאין מדובר באתר בו ניתן לפרסם מידע רב. קופירייטריידע להעביר מסרים ממוקדים שמניעים לבצע את הפעולה הרצויה. קופי חכם ללא ספק מהווה חלק מהותי מעיצוב דף נחיתה איכותי.

חשיבות הקופי

כאמור, לקופי מקצועי יש חלק משמעותי בהצלחה של דף הנחיתה. גם כאן, ממש כמו במלאכת העיצוב, ראשית נדרש לערוך אפיון מקצועי. חשוב להבין מהי מטרת הדף, מה מחפש קהל היעד של בעל הדף, אלו מכשולים עשויים למנוע מהגולש להשלים את ההמרה הרצויה, יש לשמור על המשך טבעי מהיעד השיווקי שממנו מגיע הגולש, ואילו הניסוח חייב להיות קצר וקולע. על הניסוח לפנות ללקוח עצמו ולא לעסוק בשירות/מוצר שמבקשים לקדם.

הרבה ומעבר לבחירת גוונים ותמונת אווירה

חושבים שעיצוב אתרים מסתכם בבחירת תמונת רקע, גוונים, משפט קולע ובעיצוב תבנית להשארת פרטים באופן ידידותי למשתמש? ובכן זהו אכן הבסיס, אך יש הרבה מעבר.

עיצוב עמודי נחיתה בין היתר מצריך לעקוב אחר ההצלחה של התוצאה. המשמעות היא שאם פונים לחברת קידום שבין היתר מתמחה בעיצוב דפי נחיתה, וגם נהנים מערך מוסף משמעותי ביותר בהיבט השיווקי.

חברה שכזו תקפיד לא רק לערוך אפיון ממוקד טרם עיצוב הדף, אלא גם לאחר שהדף יעלה לאוויר תישאר בתמונה, תיבחן שהדף אכן עונה על המטרה.

כיצד? באמצעות כלי פרסום ניתן לעקוב כמה פעמים דף הנחיתה הוביל להמרה הרצויה, תוך כמה זמן אנשים נטשו את המודעה וכדומה. כמו כן, מעקב אחר איכות התוצאה אפשרי גם באמצעות מבחני A/B Testing. הרעיון הוא להציג שני דפי נחיתה זהים, למעט הבדל אחד (למשל שינוי הצבע של הרקע) ופשוט לבחון איזה דף גורף יותר שיתוף פעולה. כמו כן, הבדיקה חשובה עבור מגוון פלטפורמות שונות. פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק וכדומה.

שלבים בעיצוב דפי נחיתה

  • שיחת אפיון/מטרה עם הלקוח – חשוב לבחון מה הלקוח מצפה שיקרה בדף הנחיתה, איזו אווירה מבקשים להציג ואף חשוב להבין מהיכן הלקוח מגיע, באלו קטגוריות הוא מחפש מידע, ומהו השלב הבא מבחינת משפך המכירה. כל זאת עוזר לדייק כל גוון, אימג', מיקום וניסוח.
  • אפיון קהל יעד – חשוב להבין מה קהל היעד מחפש לחוש כדי לעבור לשלב הבא. האם חשובה לו אמינות, או אולי יוקרה. האם חשוב לו לחוש הצלחה, או אולי מחפש עסק שמדבר משפחה. לאחר שמבינים מה יותר מדבר ללקוח, ניתן לדייק טוב יותר את הבחירות העיצוביות.
  • בחינת אפשרויות – בחינת סך האפשרויות העיצוביות מבחינת המרה,הן מבחינת עיצוב והן מבחינת השגת יעדים.
  • קבלת בחירות עיצוביות – כאן מדובר בשילוב מושכל של צבעים, מיקומים, פונטים, גדלים, סרטוני וידאו, תיבות טקסט וכדומה.
  • ניסוח – לרוב כותרת ראית לצד כותרת משנית ותיבת טקסט קצרצרה זה כל מה שצריך. עם זאת, יש להשכיל לתמצת ובו זמנית להצליח להעביר ערך מוסף וליצור עניין, דבר המוביל להמרה וללידים.
  • אופטימיזציה – אופטימיזציה מהווה חלק חשוב ביותר. אופטימיזציה מצריכה לבצע מגוון נרחב של פעולות לטובת דיוק העיצוב. בין היתר מדובר בכיווץ תמונות ובכיווץ קבצי java scripוcss מתוך מטרה לשפר את איכות התוצאה ואת מהירות טעינת הדף.
  • בחירת מערכת – יש לבחון מהי הדרך העדיפה עבור בניית דפי נחיתה. הדרך היעילה והטובה ביותר לבנות דפי נחיתה היא בעזרת מערכת וורדפרס בשילוב תוסף אלמנטור(כוללגרסת פרו). כמו כן, ניתן להקים דפי נחיתה בדרך יותר "קשה", וזאת על ידי כתיבת קוד.

חשיבות דף נחיתה מקצועי

כיום ניתן למצוא מגוון מערכות שמאפשרות לבנות לבד דפי נחיתה מרשימים ואף בחינם.
עם זאת, על מנת שדף נחיתה יוביל להמרה הרצויה, עליו להיות הרבה יותר מאשר ממוקד ומרשים, ממש כפי שציינו.
כמו כן, מספיקה טעות קטנה כדי שהזמן הרב שהשקעתם בבניית הדף ייזרק לפח. עתה אם נציין שעיצוב דף נחיתה אינו נחשב שירות יקר,
אך כן מאוד משמעותי, הרי שניתן להתחיל להבין מדוע מראש רצוי להעביר את המושכות לחברה שמתמחה בתחום.

חברה לבניית אתרים

לפרטים ומידע נוסף חייגו עכשיו: 072-4444456

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

טיפים עבור עיצוב דפי נחיתה

בכל הנוגע למשימת עיצוב דף נחיתה לעסק, הכול אמור להיות קצר וקולע. הגולש לא מתכוון לשהות זמן רב בדף, ועל כן העיצוב נדרש לתמוך בכך. מבקשים דוגמה? ובכן אם ישנה עמודה להשארת פרטי התקשרות, עליה להיות כמה שיותר קצרה, ואף לדרוש מינימום מאמץ. כך למשל אין להעמיס שאלות לא חיוניות, ויש להעניק סיוע אוטומטי במילוי התשובה.

טיפ נוסף? אין לדעת מהיכן הלקוח הפוטנציאלי גולש, ועל כן הכרחי שדף הנחיתה יהיה רספונסיבי (מותאם גם לנייד, גם לטאבלט וכדומה). הנקודה היא שהכרחי לוודא שהעיצוב מותאם באופן אידאלי לכל סוגי המסכים. יש להבין שאםדף הנחיתה נראה רע באפיק מסוים, או אם דף נחיתה אינו מתפקד כהלכה (כפתור מסוים עשוי להיות לא נגיש), הוא עשוי להשאיר רושם רע – עלול לפגוע במוניטין של העסק.

מה עוד?

  • הנעה לפעולה – רצוי למצוא כיצד לדרבן את הלקוח לבצע את ההמרה הרצויה. כך למשל קופי מניע לפעולה בשילוב אלמנטיםויזואליים מותאמים.
  • המרה – הכרחי לבחון איזו המרה רצויה מכל דף נחיתה.
  • לוגו – הכרחי לכלול בדף את הלוגו העסקי.
  • פרטי התקשרות – אין לשכוח לשלב פרטי התקשרות.
  •  מיקוד – אין להתפזר, משמע בכול דף נחיתהנכון להתמקד רק בשירות אחד.

שנסכם?

לסיכום נציין שעיצוב מקצועי ומושכל של דף נחיתה צריך להוביל לאחוזי המרה גבוהים, צריך להעביר את המסר הרצוי בכמה מילים, להטמיע את התחושה הרצויה בהתאם למאפיינים שלבית העסק, להשאיר את הגולש כמה שיותר זמן בדף, לפשט הליכים, להימנע מהסחות דעת, לייצר עניין בבית העסק – צריך להוביל לתחושה שמצאנו את אשר חיפשנו. 

שאלות נפוצות

עיצוב דף נחיתה ובניית דף נחיתה יכולים לעלות החל מ 1000 ש"ח ויכולים אפילו להגיע לסכומים הרבה יותר גבוהים, הכל תלוי במורכבות של הדף, וכמובן מטרות בית העסק.

הצעה משתלמת של החודש

קבלו דוח בדיקה לאתר שלכם בחינם וללא התחייבות, השאירו פרטים

איציק לוגסי

איציק בעל נסיון בתחום ה-seo מעל 10 שנים, לאורך השנים קידם והוביל מאות אתרים להצלחה.

בלי טריקים
ובלי שטיקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן