קידום ממומן בגוגל

פרסום ממומן בגוגל

אם יש דבר אחד שהקורונה לימדה את העולם העסקי, הוא הצורך בהנגשת כלל השירותים והמוצרים של כל עסק באשר הוא לתוך הממד הווירטואלי, כאשר היום יותר מתמיד לקוחות משתמשים במנועי חיפוש אינטרנטיים ובראשם גוגל, כדי למצוא את כל מה שהם מחפשים. לכן, החל מעורך דין ומתווך, ועד למספרה או פיצרייה, כל עסק שמעוניין להמשיך ולשמור על הדומיננטיות שלו או לחליפין לייצר כזו – מוכרך לפנות ולהכיר קידום אתרים ממומן.

אז מה זה קידום אתרים ממומן? איך עושים קידום ממומן בגוגל? ומה העלויות של שיווק ממומן? על כל אלו ועוד נשתדל לענות במאמר הבא.

תוכן עניינים

קידום ממומן בגוגל

מה זה קידום ממומן

קידום ממומן הוא השקעת תקציב לטובת קידום האתר והעסק שלכם באמצעותו במגוון פלטפורמות שקהל היעד שלכם מחפש בהם שירותים. כך, ניתן לרכוש משבצת פרסום במקומות שגוגל, פייסבוק אינסטגרם ועוד מייעדים לקהל שלרוב מחפש אתכם. כלומר, השינוי העיקרי הוא שאילו פעם עסק היה נאלץ לחזר אחר הלקוחות שלו ולחפש אותם באמצעות כלים כלליים כדוגמת שלטי חוצות או תשדירי רדיו וטלוויזיה, היום ניתן להגיע לכל אחד ובכל רגע נתון – בעבודה, ברכבת, ואפילו בבית הפרטי שלו בכל רגע נתון.

הקידום נעשה באמצעות פרסומות רלוונטיות שהוכנו מבעוד מועד ונועדו לקלוע לטעם הספציפי של אותן לקוחות, בהתאם למאפיינים שלהם ובהתאם כמובן לתחום אליו העסק מכוון. זאת מכיוון שקיים הבדל משמעותי בין לקוחות שמשתמשים בגוגל כדי למצוא בית אבות או מוסד רפואי, לעומת לקוחות שמחפשים טיסות לחוץ לארץ או לקוחות שמעוניינים בסיוע לקראת לידה.

בנוסף, קידום ממומן יכול להיעשות באמצעות יצירת עמודים רלוונטיים וייחודיים לעסק עצמו. אותם עמודים מכונים דפי נחיתה, מכיוון שהם מכווינים את הלקוח שהגיע דרך מנוע חיפוש או רשת חברתית ישירות לעמוד שהוכן מבעוד מועד ונועד להכווין את הלקוח להשארת פרטים. אותם פרטים (שמכונים בשפה המקצועית "ליד") ישמשו לאחר מכן את בעל העסק כשיוכל ליצור קשר ישירות עם לקוח שהביע כבר עניין בשירות שלו.

מה ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני

בנוסף, חשוב להדגיש את ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני, כאשר ההבדל בין השניים נובע מהצרכים והשימושים שהם מקנים ללקוח. קידום אורגני בניגוד לקידום ממומן בנוי על יצירת רושם חיובי על מנוע חיפוש עד כדי שגוגל מכווינה בעצמה ומתוך האינטרס הפרטי שלה לקוחות אל האתר. גוגל נוטה לעשות זאת רק עבור אתרים מבוססים ושבמשך זמן רב נתנו מענה איכותי לגולשים, על בסיס התוכן שבאתר ונתונים אחרים שהיא אוספת על משך ואופי הביקור של הגולש באתר עצמו.

קידום ממומן – לייצר נוכחות ווירטואלית מהר ועכשיו

קידום ממומן מהצד השני, מחזיק ביתרונות אחרים ומאפשר לעסק שלא היה קיים טרם לכן באינטרנט ויתקשה להתחרות באתר מבוסס שקיים שנים רבות, לפרוץ תקרת זכוכית ולעורר מודעות לקיומו בעיני קהל הלקוחות אליו הוא מכוון. לאחר מכן, כאשר הקמפיין הממומן רוקם עור וגידים והתחיל לייצר תוצאות שמתורגמות ללידים, ובהתבסס על ההתרשמות של אותם גולשים מן האתר, יהיה ניתן ונכון לבצע הרחבה של הקמפיין גם לטובת קידום בעל אופי כזה, כאשר השניים משלימים את המעטפת השיווקית של העסק באינטרנט.

למה דווקא גוגל?

מחקרים שנעשו בסמוך לתקופת הקורונה מגלים שלמעלה מ- 95% מהגולשים בישראל נעזרים בגוגל כמנוע החיפוש העיקרי שלהם, כלומר כמדריך שלהם שעוזר להם למצוא הכל, מהוראות הגעה לאירוע, ועד לחיפוש עובדות משעשעות כשחלק מאותם חיפושים נוגעים כמובן לבחירות צרכניות.

מתוך אותו קהל עצום שרק צפוי להתרחב לאור העובדה שהדור הצעיר כיום לא מכיר מציאות בה העולם האינטרנטי לא מנחה ומוביל את צעדיו, ההבדל בין תוצאת החיפוש הממומנת הראשונה לתוצאה הממומנת השנייה עומד על 30%. כלומר, מיקום של מקום אחד מעלה מאפשר לבעל עסק לקבל נתח עצום יותר מקהל היעד שלו, עבור הבדל לכאורה מינורי במיקומים.

הפערים מתחדדים גם בתוצאות שאינן ממומנות, כאשר המיקום הראשון מקבל בקירוב 40% מהכניסות, כשכל ירידה מטה חותכת את הכמות בסביבות – 50% מסך הכניסות . כך מקום שני זוכה ל- 18% מהכניסות, מקום שלישי ל- 10%, רביעי ל- 7%, ומקום חמישי ל- 5.1% בלבד.

כלומר, ירידה של 4 מקומות למטה שווה פי 8 פחות לקוחות שפונים ונעזרים בשירות שאתם מציעים, כאשר הם בוחרים ללכת ולהיעזר בשירותים של חברות מתחרות ועסקים שמתמודדים אתכם בדיוק על אותו קהל.

לכן, השגת שטח נדל"ני טוב בגוגל תאפשר לכם לעקוף את כל התור כאשר תקנו ישירות את המקום הראשון ותוכלו לקלוט ישירות את כל אותם לקוחות שמחפשים סיוע ועזרה. כמו כן, עוד יתרון משמעותי לשיווק בגוגל הוא היכולת של עסק צעיר ומתחיל לבנות ולבסס לעצמו מוניטין בקרב לקוחות שטרם היו מודעים לקיומו. אותו יתרון מתעצם דרמטית כאשר לוקחים בחשבון שמדובר בלקוחות שגוגל הפנתה מלכתחילה לעבר אותם מונחים, ולכן מדובר לרוב גם באנשים בעלי מאפיינים זהים יחסית, כאשר עסק שיצליח להרשים אותם ולשכנע אותם להיעזר בשירותיו, למעשה יוצר מערכת יחסים ארוכה יחסית עם לקוחות שבהחלט יכולים להפוך לקבועים. אז במילים אחרות, הנדל"ן הטוב ביותר בישראל נמצא כיום בתוך המסך.

איך עושים קידום ממומן בגוגל?

אז אחרי שהסברנו וביארנו קצת את חשיבות השירות עצמו ולמה קידום אתרים ממומן הוא שירות שהעסק שלכם לא יכול לוותר עליו, הגיע הזמן להתמודד עם שאלה חשובה לא פחות – מה זה קידום ממומן בגוגל ואיך הוא מתבצע בפועל?

קידום ממומן בגוגל עובד על בסיס משולש שנע כדרך קבע ומתעדכן ללא לאות. אותו משולש מורכב מחשבון הגוגל של העסק, האתרים והעמודים אליו הוא מעוניין להפנות את הלקוחות שייקלטו אצלו, ותקציב הפרסום השוטף שמאפשר להמשיך לרכוש ולהנות מיחס מועדף מגוגל שמחזק את המיקום של העסק ומוביל לכך שרבים וטובים בוחרים להיעזר בו.

כאשר בהתאם לגודל התקציב ומטרות האתר והחברה, ניתן לאבחן בהתאם את מטרת הקמפיין עצמו, והאם מדובר בניסיון לחשיפה בפני קהל, להשגת פרטי קשר, לעודד הצטרפות למועדון לקוחות או ניוזלטר, ולעתים רבות גם להפנות לחנות אינטרנטית שתייצר רכישות מיידיות.

כמו כן, אותם יעדים עלולים להתקיים במקביל, כאשר עסק יכול להחליט שהוא מעוניין לכוון לכמה מטרות בעת ובעונה אחת, כפי שקורה כאשר עסקים מעוניינים הן לעורר חשיפה, והן "ללכוד" את תשומת הלב של אותם גולשים שהגיעו כדי לייצר איתם מערכת יחסית לטווח ארוך.

הדרך להוציא לפועל את אותם יעדים היא באמצעות הגדרתם דרך מילות מפתח ייעודיות שמאפשרות לגוגל להפנות ולאנדקס את הביטוי עצמו בעבור אותם לקוחות. כך, חנות ביגוד וציוד ספורט ככל הנראה תקשור את השירותים והמוצרים שלה בביטויים שקשורים בעולם התוכן הספורטיבי, כדי לאפשר לגוגל להפנות את הגולשים הרלוונטיים אליה.

כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

חלק לא מבוטל מההיעזרות בקידום ממומן בגוגל נוגע להיבט התקציב, שכמו בכל תחום אחר מאפשר להשיג תוצאות טובות יותר או פחות לאתר ולעסק מאחוריו. בנוסף, עוד היבט שחשוב לקחת בחשבון הוא מידת התחרות שקיימת עבור אותו מונח ועולם תוכן, כאשר בהחלט ישנם תחומים שיותר קל או קשה לקדם, ולחליפין שדורשים תקציב משמעותי יותר בכדי לייצר תוצאות.

לכן, בעבור תחומים נישתיים יחסית ניתן יהיה לייצר תוצאות טובות יותר בפחות משאבים לעומת תחומים בהם קיימת תחרות עזה בין כל הגורמים, כמו גם תחומים שבהם הנוכחות הווירטואלית משמעותית וענפה. כאשר לקידום ממומן בגוגל מחירים שנגזרים בצורה ישירה מכמות התחרות שקיימת עבור אותם מונחים, כשבאופן טבעי מדובר במתחרים שצריך לעבור ולנצח.

מנגד, יש חשיבות לא מבוטלת לפתיחת האתר מוקדם ככל האפשר, בגלל שגוגל נוטה להסתכל על אתרים וותיקים יותר בעין חיובית לעומת אתרים חדשים וטריים שטרם הוכיחו את איכותם ומחויבותם לפעול בהתאם לערכים והפרמטרים שלפיהם גוגל מדרג את האתרים השונים שמופיעים במסגרתו. לכן, גם אם אתם עדיין לא בטוחים האם עכשיו הוא הזמן האידיאלי עבורכם בכדי להתחיל קמפיין אגרסיבי ורחב, פתיחת אתר (במידה וזה אינו קיים) היא החלטה שמומלץ בחום לקבל, ורצוי שעה אחת קודם.

קידום ממומן בגוגל – לא הרווחת? לא שילמת

עוד עובדה שחשוב לדעת בהקשר קידום ממומן בגוגל היא שהפרסום מבוסס על מודל של תשלום לפי הצלחה. כלומר, מודל ה- PPC המפורסם שבמסגרתו עובדים כשמדובר בפרסום ממומן בגוגל, גובה תשלום מבעלי אתרים רק כאשר גולש (לקוח פוטנציאלי) לחץ וביצע אינטראקציה עם המודעה של האתר שלך. כך, כל אגורה שתשולם לגוגל מגיעה בתמורה להכוונה והפנייה של גולשים ולקוחות רלוונטיים כלפי האתר שלכם, וכפי שאתם כבר יכולים לנחש מדובר במנגנון משתלם מאוד, מכיוון שגוגל יודע להכווין את המודעות ולהציע אותן במיוחד עבור לקוחות שפולחו מראש לפי מאפייניהם הגאוגרפיים, דמוגרפיים, כלכליים, ותחומי עניין על בסיס חיפושי עבר ונתונים שגוגל מנתחת בכל רגע נתון על המשתמשים במנוע החיפוש הפופולארי בעולם.

איך עושים קידום ממומן בפייסבוק

פרט לגוגל, רבים תוהים ומבקשים להכווין את מאמציהם גם כלפי קידום אתרים בפלטפורמות אחרות ורשתות חברתיות מגוונות, בעיקר בהתאם לקהל הלקוחות שלהם והמקום שבו הוא נוטה לצרוך את התוכן שלו שנוגע למוצרים והשירותים שהם מציעים.

אז בנוגע לשאלה איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק – התשובות יחסית דומות. מאפיינים תקציב, קהל יעד, מסר מסוים או מוצר מסוים שמכוונים להעמיד בחזית המאמץ השיווקי ומעל הכל מתקשרים עם חברה מקצועית לקידום אתרים שתבטיח שהמשאבים שלכם לא יושקעו לשווא.

את הקידום ברשתות השונות אפשר לעשות כמעט בכל פלטפורמה שאנחנו מכירים כיום – החל מקידום ממומן ביוטיוב ועד כמובן לקידום ממומן באינסטגרם ואף בטיקטוק. ובכל זאת, חשוב להדגיש שחברה שיודעת לתת מענה לקידום ממומן בגוגל לא בהכרח יודעת לתת את אותו מענה עבור פלטפורמה אחרת, מכיוון שכל פלטפורמה דורשת ומגיבה אחרת לקמפיינים. כלומר, יש קמפיינים באופיים שמתאימים יותר לפייסבוק לעומת גוגל, או יותר לאינסטגרם לעומת יוטיוב. ההבדלים נוגעים לאופי השימוש באותן פלטפורמות ואיך למעשה הגולשים באותן פלטפורמות נוטים להשתמש בה: האם הם נמצאים בה לפרקי זמן ארוכים או קצרים? קוראים תוכן לעומק או נוטים לרפרף בו, מגיבים לתוכן שמוצע עבורם או מחפשים את התוכן שמעניין אותם עצמאית ועוד.

איך בוחרים חברת קידום אתרים?

בנוסף לכך, אחת השאלות שמטרידות בעלי אתרים ועסקים שמבקשים לקדם את החברה שלהם באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט, היא איך בוחרים חברת שיווק ממומן או חברה שתצליח לסחוט כל טיפה מהלימון המכונה פרסום בגוגל ממומן.

לכן, בראש ובראשונה חשוב להדגיש שמכיוון שמדובר בשוק שאינו מוסדר בכלל, ולמעשה כל גורם יכול לטעון ולהתקשט בתארים כגון "מומחה לקידום אתרים", שחשוב לדרוש בראש ובראשונה קבלות והוכחות ביצוע מצד החברה אודות פרויקטים שביצעה בעבר.

כאשר אתם בוחנים את אותם פרויקטים חשוב לב לנתונים דרמטיים לעומת נתונים שעלולים להטעות ולייצר רושם מבלי באמת להציג עובדות חשובות. לדוגמה, חשוב לבחון את כמות ויחס ההמרות של גולשים באתר, זה שמרמז ומעיד על כמה גולשים שנכנסים לאתר בחרו באמת להפוך ללקוחות בקצה.

כלומר, עדיף בהרבה אתר שמקבל פחות כניסות ביום אבל מחזיק ביחס המרה גבוה במיוחד, לעומת אתר שקולט עשרות ואולי מאות אלפי כניסות ביום, כאשר מעטים עד כדי אף אחד מביניהם לא בחר להשאיר פרטים ולהפוך בפועל ללקוח של העסק. חלק מהתפקידים של גורם מקצועי בעולם הקידום הממומן הוא לנתח ולבחון את ההתנהגות של אותם גולשים באתר ולנסות להבין כיצד הם מתקשרים עם האתר כיום, ומה נדרש לעשות על מנת להעמיק את ההבנה והעניין שלהם באתר והתוכן שמוצג במסגרתו.

אותו יחס המרה הוא למעשה אחוז הגולשים שבחרו להפוך מגולשים כלליים ללקוחות פוטנציאליים שמתקשרים ומבצעים אינטראקציה עם האתר או החנות האינטרנטית, כאשר עלות המרה היא העלות שאתם כבעלי האתר השקעתם על מנת לייצר את אותה אינטראקציה.

בנוסף, חשוב להדגיש ולהרתיע מפני ניסיונות לבצע קידום אתרים עצמאי, כזה שלפעמים נראה כאופציה המשתלמת בשל היכולת לחסוך הוצאות לעומת פנייה לגורם חיצוני, אבל מנגד גם בחירה שהמון פעמים גורמת לתסכול רב. אותו תסכול  ותחושת ייאוש נובעים מהיעדר ההצלחה שרוב מוחלט מהמקדמים העצמאיים חווים, לצד השקעת משאבים בכיוונים שאינם מייצרים תועלת משמעותית אם בכלל לאתר.

Google Partner Tag - תו תקן של קידום איכותי

דרך טובה לדעת שהחברה והגורם המקצועי שאיתו אתם בוחרים לעבוד בקיא ומומחה בתחום בו הוא פועל, היא החזקת אותה חברה בתג הקידום של גוגל, שמוענק לחברות וגורמים מקצועיים בלבד שמצליחים לקדם אתרים וגופים מבלי להפר את חוקי גוגל.

בשנים האחרונות החלה להתפשט תופעה של קידומים שנעשים בניגוד לחוקי הקהילה של גוגל ושנועדו בעיקר לנסות להערים על האלגוריתם של מעצמת הטכנולוגיה, ניסיונות שלא רק שנכשלים לעתים רבות, אלא גם כאשר גוגל עולה עליהם – היא גובה מחיר יקר במיוחד.

אותו מחיר יכול לנוע החל מדחיקת האתר לעמוד רחוק מאוד מהמקום בו אתם רוצים לראות את העסק שלכם, ולעתים רבות גם להסרת האתר לחלוטין מגוגל כאשר כל אדם שיחפש אתכם באמצעות מנוע החיפוש הפופולארי (נזכיר שבישראל מדובר ב – 95% מהגולשים!) לא יוכל למצוא אתכם. כך, לא רק שאיבדתם נכס חשוב וכלכלי, אלא גם כל ההשקעה באתר עלולה לרדת לטמיון לאחר כל שעות העבודה והמשאבים שהושקעו בו.

אנו חברת WEBXP בעלי תג זה

קידום ממומן בגוגל הוא לא העתיד, אלא ממזמן כבר ההווה

כמו שאפשר להבחין מן הכתוב לעיל, קידום אתרים והכנסת תרבות הצריכה הפרטית לתוך האינטרנט הוא תהליך שכבר ממזמן לא בחיתוליו, כאשר היום כמעט לא קיימים עסקים שאין להם נוכחות כלשהי בתוך המסך הקטן.

מבין כל אלו, חשוב לוודא שהאתר שיש לכם או עמוד הפייסבוק שנפתח במיוחד בשביל העסק אינם רק קישוט או נעשו בכדי לצאת יידי חובה, אלא משמשים את הצרכים שלכם כעסק וחברה ומאפשרים לכם להנות מכל היתרונות העצומים שקיימים בשיווק אינטרנטי איכותי ומדויק.

דרך מצוינת לעשות זאת, במיוחד עבור אתרים בראשית דרכם היא באמצעות קידום ממומן בגוגל שמאפשר לעסק להיחשף להמון לקוחות ומהר, ולייצר מודעות רלוונטית בתחום בו הוא פועל. כאשר גם אילו השכלתם לבחור בקידום ממומן עבור העסק שלכם, חשוב לוודא שהחברה שעושה אותו עבורכם מודעת לאתגרים ולמורכבויות שנלוות לכך.

לכן, אם אתם מעוניינים לקדם גם את העסק שלכם לרמה הבאה, ולעבוד עם גורם מקצועי ואמין בעל ניסיון רב בתחום הקידום הממומן בגוגל, אנחנו נשמח לעמוד לרשותכם ולאפשר לעסק שלכם למלא את הפוטנציאל שלו עד תום.

 

פרסום ממומן בגוגל