איך לחבר את הווצאפ לקמפיין (מדריך מלא ועדכני)

אם אתם מנהלים עסק חדש או רוצים לשפר פעילות קיימת, המאמר הזה מיועד לכם. יתכן שכמו רבים אחרים כבר הבנתם שוואטסאפ הוא שירות שמעבר לשליחת הודעות לחברים או לעובדים. האפליקציה הפופולרית והמפורסמת הזאת יכולה בקלות לתפוס מקום חשוב מבחינה עסקית ושיווקית. מעריכים כי מעל 90% מאנשים בארץ מכירים ומשתמשים בוואטסאפ. לכן, מי שלא ישתמש בה נכון פשוט מוותר על כלי שיווקי יוצא מן הכלל. במאמר זה, נציג לכם את השיטות היעילות ביותר לחבר את הוואטסאפ לקמפיין השיווקי של העסק שלכם. בתוך זמן קצר גם אתם יכולים די בקלות להקים חשבון וואטסאפ עסקי, לחבר אותו לקמפיינים בפלטפורמות השונות ואפילו לבדוק את האפקטיביות שלו בעזרת כלי מדידה ואנליטיקה.

למה וואטסאפ חשוב לשיווק העסק?

וואטסאפ היא לפני הכל אפליקציית ההודעות הכי שימושית בארץ. זה אומר שכמעט כל לקוח שמתאים לכם – נמצא שם. היתרון הגדול של וואטסאפ טמון ביכולת ליצור קשר מהיר, קל וישיר עם הלקוחות. שימוש נכון מעלה פלאים את הסיכוי להמרה. בניגוד להעברת מיילים, שם אחוזי הפתיחה והקריאה של הודעות לא גבוהים במיוחד, הודעות וואטסאפ מגיעות לאחוזי קריאה הרבה יותר גבוהים! זהו נתון שכל בעל עסק או איש שיווק צריך לקחת בחשבון. בנוסף, התקשורת דרך וואטסאפ נתפסת כפחות פורמלית ויותר נגישה. הדבר מאפשר לכם לבנות מערכת יחסים קרובה יותר עם הלקוחות הקיימים והחדשים. זיכרו כי כאשר לקוח פונה אליכם בוואטסאפ, הוא כבר עבר את השלב הראשוני של המשפך השיווקי. במילים אחרות הוא מעוניין במוצר או בשירות שלכם ומחפש מידע תומך רכישה או כבר מוכן להשלים את הרכישה. זהו ליד חם שחבל לפספס!

וואטסאפ רגיל מול וואטסאפ עסקי

בשלב זה חשוב להבין שיש הבדל בין וואטסאפ רגיל לבין וואטסאפ עסקי. וואטסאפ רגיל מתאים לשימוש אישי שלכם, מצויין לשיחות עם חברים, בני משפחה, קבוצות חברתיות וכו'. לעומת זאת וואטסאפ עסקי נועד מטבעו עבור עסקים. הוא מושלם גם לעסקים קטנים ובינוניים ונותן כלים שמקלים על ניהול הקשר והשיחות עם לקוחות. בגרסה העסקית אתם יכולים להשתמש בפרופיל עסקי מורחב, להוסיף הכל על פרטי העסק, כתובת, שעות פעילות, קישור לאתר. הוא מתאים ונוח לשם תיאור העסק, ניתן להיעזר בו לשיווק נוח של מוצרים, להשתמש בתבניות של הודעות, לייצר מענה אוטומטי בשעות שהעסק סגור ועוד. כלומר, אם אתם משתמשים כרגע בוואטסאפ רגיל לצרכי העסק, זה יכול להיות חכם לעבור לוואטסאפ עסקי. המעבר פשוט מכפי שניתן לחשוב, לא כדאי לוותר על כך.

איך לחבר את הווצאפ לקמפיין (מדריך)

הקמת חשבון וואטסאפ עסקי – כך מתחילים

הקמת חשבון וואטסאפ עסקי היא פעולה פשוטה שלא תיקח לכם יותר מדי זמן. הורידו את אפליקציית וואטסאפ עסקי דרך חנות האפליקציות. היא זמינה הן למכשירי אנדרואיד והן למכשירי אייפון. לאחר ההתקנה, תזינו את מספר הטלפון של העסק. זה יכול להיות מספר חדש או המספר הנוכחי שלכם. אגב, אפשר להעביר את ההיסטוריה של השיחות מהאפליקציה הרגילה לאפליקציה העסקית אם אתם שומרים על אותו מספר. במהלך החיבור תאמתו את המספר באמצעות קוד שישלח אליכם. כדי להתחיל להשתמש בשירות העסקי תתבקשו להזין את שם העסק. בחרו בשם המתאים כך שהלקוחות שלכם יכירו אותו בקלות. שימו לב שהשם הזה יופיע אצל כל מי שייצור אתכם קשר בוואטסאפ. בגדול, מסך הבית של האפליקציה דומה למדי לזה של וואטסאפ הרגיל, אך יש בו כמה תוספות חשובות וכלים עסקיים בתפריט ההגדרות.

עיצוב פרופיל עסקי בוואטסאפ בצורה טובה

פרופיל עסקי מקצועי הוא הפנים של העסק שלכם. זהו מרכיב חשוב בבניית הנוכחות העסקית שלכם בוואטסאפ. כאשר לקוחות חדשים יראו את הפרופיל שלכם, תרצו שהם יקבלו את הרושם הטוב ביותר. בין היתר זיכרו להעלות תמונת פרופיל מוצלחת. בדרך כלל עדיף לשבץ את הלוגו של העסק. לפעמים יתאים להשתמש דווקא בתמונת מוצר מרכזי שלכם או תמונה אחרת שמזוהה עם המותג שלכם. הקפידו שהתמונה תהיה באיכות גבוהה והולמת את אופי התצוגה העגול של תמונת הפרופיל.

כבר יש לכם תמונת פרופיל? מצויין. כעת מלאו את כל הפרטים בפרופיל העסקי. ציינו את כתובת העסק אם זה רלוונטי. ציינו פרטים כמו קטגוריית העסק, תיאור של העסק וקישור לאתר האינטרנט שלכם. התיאור לא צריך להיות עמוס אך עדיף שיתאר את השירותים העיקריים שאתם מספקים. הלקוח צריך להבין בקלות מה אתם מציעים לו, מוכרים או מספקים. שימו לב שאפשר בקלות להוסיף קטלוג מוצרים בוואטסאפ עסקי. הדבר מאפשר ללקוחות לעיין במוצרים או בשירותים שאתם מציעים ישירות מתוך האפליקציה. זוהי דרך נהדרת להציג את מלוא ההיצע שלכם ולהשיג מכירות.

כדאי להגדיר שעות פעילות ותשובות אוטומטיות

וואטסאפ רגיל מול וואטסאפ עסקי

סנכרון בין מערכות שונות הוא דגש שמאוד תורם ליעילות ולנוחות. תוסף איכותי שנקרא Zapier for WordPress  יכול בקלות להפוך ל"גשר" המחבר בין האתר שלכם למאות שירותים ואפליקציות אחרות, חיצוניות. כל זאת, יש להדגיש, ללא שום צורך בידע טכני מיוחד בפיתוח ובקוד. התוסף מאפשר ליצור אוטומציות המחברות בין פעולות באתר הוורדפרס שלכם לבין פעולות במערכות אחרות. לדוגמה, כאשר מתפרסם פוסט חדש באתר שלכם, תוכלו ליצור אוטומטית כרטיס עבור צוות השיווק, לשלוח הודעה דרך אפליקציה מסוימת או ליצור אירוע בגוגל קלנדר. אפשר גם להוסיף שורה מתאימה לגיליון אקסל רלוונטי.

עבור עסקים ישראליים רבים, האינטגרציה עם מערכות דיוור אלקטרוני היא אחד השימושים המועילים ביותר. למשל, כאשר משתמש ממלא טופס באתר, פרטיו נוספים אוטומטית לרשימת התפוצה דרך אפליקציה חיצונית שבה אתם משתמשים. ניתן אף להגדיר שליחת הודעת וואטסאפ או הודעת SMS באמצעות שירותי מסרונים לפי הצורך. בנוסף, אחת התכונות המעניינות של התוסף היא היכולת ליצור תגובות מותנות לפי מצבים שונים. לדוגמה, אם לקוח מזמין מוצר בסכום העולה על 500 ש"ח, ניתן להגדיר שליחת הודעת תודה אישית מהמנכ"ל. לעומת זאת הזמנות בסכומים נמוכים יותר יקבלו הודעת תודה סטנדרטית בנוסח אחר. חברות מדווחות שהתאמה כזו משפרת את חווית הלקוח ומגדילה את שיעור הלקוחות החוזרים בצורה ראויה לשמה. אגב, התוסף תומך בסנכרון דו כיווני, כלומר לא רק האתר שלכם יכול לשלוח מידע למערכות אחרות, הוא יכול גם לקבל מידע מהן. למשל, נתוני מכירות של החנות המקוונת יכולים להתעדכן אוטומטית בדף הסטטיסטיקות באתר. אירועים שרשומים ביומן גוגל יכולים להופיע אוטומטית בלוח האירועים באתר. עבור חברות שמחזיקות צוותי שירות לקוחות, התוסף הזה מאפשר להגדיר התראות כאשר קורה מצב שבו לקוח משאיר ביקורת או תגובה שלילית. כך, הצוות יכול להגיב במהירות ולטפל בבעיה לפני שהיא הופכת מעניין נקודתי לבעיה של מוניטין. חברות מדווחות שתגובה מהירה לביקורות שליליות הפחיתה את הנזק למוניטין בעשרות אחוזים. הדבר מפחית מאוד את כמות הלקוחות הלא מרוצים ולמעשה רבים מהם הופכים ללקוחות חוזרים ונאמנים. התוסף מייצר לכם חיסכון בזמן ובכסף. במקום להעסיק מפתח אין האוס, שבונה אינטגרציות מותאמות, עסקים כמו שלכם יכולים להשתמש בתוסף כדי ליצור תהליכים אוטומטיים ממש בתוך בכמה דקות. חברות מדווחות על חיסכון של שעות רבות בכל חודש, בזכות אוטומציה של תהליכים נבחרים.

להגדיר תבניות להודעות נפוצות

וואטסאפ עסקי מאפשר לכם להקים תבניות להודעות נפוצות. למה? מפני שהדבר חוסך לכם זמן ועוזר ללקוחות לקבל את המסר המתאים למצבים שונים. תבניות אלו יכולות לעזור מאוד במיוחד כאשר נדרשות תשובות לשאלות שחוזרות על עצמן, במקרים של אישורי הזמנה אוטומטיים, מתן מידע על שירותים או מחירים וכדומה. השתמשו בשפה המתאימה לעסק (רשמית, ידידותית או מקצועית לפי הצורך). אפשר להוסיף לתבניות אמוג'ים כדי להעניק להודעות נופך של גישה חברותית או קלילה לפי הצורך.

אנו ממליצים להכין כמה תבניות כאשר הנפוצות ביותר הן:

  • תבנית ברכה ללקוחות
  • תבניות הצגת השירותים שלכם
  • תבנית למידע על מחירים
  • תבנית אודות זמני משלוח
  • תבנית לאישור הזמנה

שימוש בקודי QR לוואטסאפ, מה זה אומר?

קישור לווטצאפ יכול לעבוד נהדר, אבל צריך לזכור שיש חיים גם מחוץ לרשת. עבור חומרים שיווקיים מודפסים כמו כרטיסי ביקור, שלטי פרסום, עלונים או אפילו אריזות של מוצרים, תוכלו להוסיף קוד QR. כלומר כאשר לקוח סורק את הקוד הוא מועבר מיד לתוך שיחת וואטסאפ אתכם. וואטסאפ עסקי עוזר לשלב קוד QR בקלות. דרך ההגדרות תוכלו להכניס את הקוד לפי הצורך. למתקדמים, ניתן לשפר את הקוד, להוסיף לוגו, צבעים וכדומה כדי להתאים למיתוג של העסק שלכם. הטיפ שלנו: מקמו את הקוד במקום בולט בפרסומים ובכל החומרים השיווקיים שלכם. בכרטיס ביקור, למשל, הקוד יכול להיות ממוקם בצד האחורי ליד טקסט כמו – סרקו את הקוד לשיחת וואטסאפ.

שילוב כפתור וואטסאפ באתר האינטרנט

הוספת כפתור וואטסאפ באתר האינטרנט שלכם תעזור לגולשים ליצור אתכם קשר. כפתור כזה אפשר לשבץ בתחתית האתר, באופן שנשאר בולט ונראה לעין גם כאשר המשתמש גולל את המסך. ישנן מספר דרכים להוסיף כפתור וואטסאפ לאתר, בהתאם לנוחות שלכם. למשל ניתן להיעזר לשם כך בתוספי וורדפרס, שמאפשרים להוסיף כפתור בקלות. ניתן לעשות גם בדרך הארוכה, למי שמתמצא ב- HTML או שרוצה להיעזר בכלים מקוונים שונים. כפתור וואטסאפ מצויין צריך להיות בולט ומושך את העין. שימו לידו הזמנה ללקוח. כתבו למשל – דבר איתנו בוואטסאפ או – צרו קשר לכל שאלה. אפשר לשלב את הכפתור בכל דפי האתר.

חיבור וואטסאפ לקמפיין פייסבוק – מה פירוש הדבר

חיבור וואטסאפ יכול להתאים גם לקמפיין פייסבוק. זהו פתרון טוב כאשר רוצים לכוון את התוצאות של הקמפיין לשיחות וואטסאפ עם העסק שלכם, במקום להפנות את הגולשים רק לאתר או לדף נחיתה. זו דרך מצוינת לייצר לידים מעולים שכן לקוח שפותח שיחת וואטסאפ בדרך כלל מביע עניין, ממש עכשיו, במוצר או בשירות שלכם.

חיבור וואטסאפ לקמפיין פייסבוק במיטבו יתבסס על מטרת הקמפיין, הגדרת יעד ההודעות (דרך וואטסאפ). שימו לב לזכור לחבר את חשבון הוואטסאפ העסקי לפייסבוק. זה נעשה דרך הגדרות העסק בפייסבוק. מומלץ לעיין בהוראות של פייסבוק אם אתם מתקשים בכך או לפנות אלינו ונשמח לעזור.

פייסבוק ווואטסאפ – עד כמה זה כדאי? הנתונים מוכיחים כי היתרונות ברורים. שימוש נכון בקמפיינים יכול לעזור לכם לקבל לידים איכותיים יותר. לקוח שפונה בוואטסאפ כבר עבר את השלב הראשוני של בדיקת אפשרויות והוא נוטה לבחור בכם. אתם יכולים לנהל שיחה אישית עם הלקוח, כדי לוודא שהעסקה נסגרת או תיסגר כמה שיותר מהר. אתם יכולים לרתום זאת למטרה של השגת שיעורי המרה גבוהים יותר, מכיוון שהלקוח מרגיש שהוא מקבל יחס אישי.

במיוחד כדאי לשלב כפתור הודעה בוואטסאפ בשילוב עם פייסבוק ובקמפיינים שלכם במקרים האלה:

  • העסק שלכם מוכר מוצרים או שירותים בהתאמה אישית לכל לקוח, כאשר הלקוחות רוצים או צריכים מגע אישי
  • יש לכם את הרצון והיכולת לענות לפניות בזמן סביר (כפי שאמרנו קודם, גם אפשר להיעזר בתבניות ותגובות אוטומטיות)
  • הלקוחות שלכם נוטים לשאול שאלות לפני רכישה
  • המוצר או השירות שלכם יקרים יחסית או ממותגים

מודעות קליק והגדרת קהלי יעד

זיהוי והגדרת קהלי היעד יעזרו לכם לשפר כל קמפיין דיגיטלי, גם קמפיין וואטסאפ. התמקדו בקהלים שסביר להניח שיעדיפו להתנהל מולכם בשיחות וואטסאפ. התמקדו בשלב הנכון במשפך השיווקי. קמפיין וואטסאפ מתאים במיוחד ללקוחות שכבר מכירים את המותג שלכם או לפחות את הקטגוריה, ונמצאים בשלב שבו הם בוחנים אפשרויות ועומדים לקראת החלטה. במילים אחרות, פנו לקהלים "חמים" ובשלים. תנו דגש על:

  • אנשים שביקרו באתר שלכם (רימרקטינג)
  • אנשים שעקבו אחרי הדף העסקי שלכם בפייסבוק
  • לקוחות קיימים (באמצעות רשימת לקוחות)

לסיום, נציין כי יש אפשרות ליצור מודעות קליק, בשילוב וואטסאפ ומתוך עמוד הפייסבוק שלכם. כלומר ניתן ליצור מודעה בפייסבוק, שדרכה הלקוח המתעניין מגיע ישירות לשיחה מולכם. מודעה מסוג זה יכולה להתאים לפוסטים שכוללים קישורים, סרטונים, תמונות. את המודעה עצמה ניתן לייצר דרך אפשרות "קידום" ויצירת מודעה חדשה. זיכרו להגדיר הודעת פתיחה ולבסוף בחרו את קהל היעד לפי המאפיינים הרצויים (למשל לפי גיל הלקוח, תחומי עניין כאלה ואחרים וכדומה).

שתפו את המאמר

Facebook

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

אפיון אתר

אפיון אתרים

ממה מורכב תהליך האפיון? אפיון אתרים הוא תהליך שמטרתו להביא

הצטרפו להצלחה

צעד קטן שלכם צעד גדול להצלחה, מלאו פרטים ונתחיל

צור קשר

מוזמנים ליצור קשר